Overdrevet

Lige nu løber der fodboldben til millionvis af euros rundt på en grøn plet i det nordlige centrum af Madrid. Der er tårnhøje forventninger til kampen. Optakten i fjernsynet begyndte kl. 15 i eftermiddags, og kampen gik i gang kl. 22. Ja, du har regnet rigtigt, 7 timers optakt til en fodboldkamp. Det er dælme mange timers snak om en ‘almindelig’ ligakamp. Efter kampen er der selvfølgelig mere snak.
Jeg kender personer, som har betalt over 1000 EUR pr billet til kampen. Set lidt i perspektiv, så kan det nævnes at der er mange millioner mennesker i Spanien, som end ikke tjener 1000 EUR om måneden.

Her kan der vitterligt tales om at piske en stemning op. Noget som spaniere elsker. Over alt på jorden.

6 thoughts on “Overdrevet

  1. Man fatter ikke rigtigt, at nogle vil betale den slags penge for det – uanset hvor mange penge man næsten har? Jeg har kun en gang set en kamp live og er slet ikke fodboldfan; så jeg kan nok ikke forstå euforien ved at se den på stadion – umiddelbart ville jeg jo tro, at man ser mere på TV tættere på… men hvad ved jeg?

    Men 1.000 EUR??? Det er også en månedsløn for rigtig mange mennesker i Belgien – og jeg ville da aldrig selv kunne tillade mig den slags ekstravagance! Og tænk så, når ens hold taber???

  2. Nille, jeg kan nu godt lide at være på stadion og se en kamp. Det er en anderledes oplevelse, men jeg kunne aldrig nogensinden finde på at betale 1.000 EUR for det – der er mange andre ting, som jeg ville bruge den slags penge på 😉

  3. Kære Pernille, de gør det samme her hjemme! Måsek ikke så mange timer, men alligevel.Min kære gemal er ved at få et slagtilfælde, når AaB spiller kl 16 en søndag og TV3 vælger at sende optakt fra kl 15 om FCK, som skal spille kl 18, i stedet for at sende den anden kamp først 🙂

  4. Det minder mig om vores udsendelser fra kongehuset, Fisker – når der er særlige begivenheder, begynder dansk tv også med en optaktsudsendelse, der kan vare i timevis 🙂

  5. Lene, jeg er sikker på at der sker noget lignende i Danmark, men lige den her kamp strækker sig langt ud over Spaniens grænser i mange dage op til, plus at den trækker over 80.000 tilskuere på stadion og fylder 80% af Spaniens barer (og det er mange). Folk har bruget flere uger på at tale om den her kamp, og den er blevet vist i flere lande rundt omkring i verden. Der kan DK alligevel ikke følge med 😉

    Madame, der går Danmark til gengæld i front. Det kammer også lidt over at sidde og sludre om tøj, hår, heste og uniformer i timevis 😉

Skriv et svar

