Adventsklar

Så er det andet  julestemningsinitiativ flyttet ind eller nærmere kommet frem fra gemmerne. Der er blevet købt lys og grankogler (koglerne havde kineseren selvfølgelig, men mærkeligt nok var udvalget af lys noget sølle), og årets adventskrans er konstrueret ud fra de midler, som nu engang er tilgængelig i Spanien. Midt på ugen ankom årets første julestemningselement, nemlig en pakkekalender fra Hr og Fru Fisker. Den står klar til start på tirsdag.

I morgen tager vi den store kasse med julepynt frem, og så skal der jules. Vi rejser til Aalborg allerede den 19. december i år, så der er ingen undskyldning for ikke at begynde nu. Julelysene i Madrid blev tændt i går aftes, og nu er nedtællingen til jul for alvor begyndt. Vi er i fuld gang med julegaverne. Der oses, købes og pakkes ind. Sådan som det skal være lige nu.

6 thoughts on “Adventsklar

  1. Jeg når endda sidste søndag i advent herhjemme – men den er slet ikke klar endnu; det må kunne nås imorgen! Ud over det pynter jeg meget lidt – jeg er ikke så vild med nisser allevegne; og slet ikke når jeg vender hjem fra DK til nytår… så gider jeg ikke at se på det længere!

    Årets julemarked åbnede i dag – og da jeg hentede veninden på banegården var vi færdige af grin! Der kom op til 10 kæmpe turistbusser fra England med chaufføren udklædt som julemand – med et skilt i forruden Christmas Market Brussels! Tænk sig – de er kørt i den tidlige morgen under Kanalen for at se det…

  2. Glædelig 1. søndag i advent 🙂

    Her er der pyntet op til jul, adventskransen (sådan en kan man nemlig godt få her) er dekoreret og kalenderlyset sat frem. Lige om lidt kommer nogle venner til æbleskiver, og den ene veninde medbringer endda hjemmelavet gløgg!

  3. Nille, jeg er sikker på, at julemarked i Bruxelles er super eksotisk for englænderne. Det touch med chaufføren lyder da hyggeligt 😉

    Mutti, det var hvad der var at få 😉

    I lige måde, Grønlandspost! Jeg kunne godt bruge et par æbsleskiver, men det kommer vist til at vente en tre ugers tid 🙂

Skriv et svar

