En blandet landhandel

Weekenden er snart ovre. Eller det vil sige for nogle. Jeg har fri i morgen, mens Fernández skal på arbejde. Det er noget med skytsengle og super lokale helligdage, som defineres helt ned i bygrænser. Jeg klager ikke.

kagedaase
Weekenden er gledet langsomt afsted. Jeg faldt for det nemmeste trick i verden, og endte med at se fodbold lørdag aften. Inden da var der indtaget frokost, set bio-film og ikke mindst oset rundt. Vi endte i en Hiper Asia eller El Chino – Kineseren, som spanierne omtaler sådan en biks – en kæmpe lagerhal fuld af alt muligt importeret fra Kina af herboende kinesere. Vi kom derfra med lille bitte brøkdel af udvalget; kontaktlim, en svensknøgle, toiletpapir, sylteglas og en kagedåse. Det siger lidt om bredden af sådan et sted. Jeg kunne remse op i uendeligheder. De sælger simpelthen alt.

Og så har jeg lavet marmelade for første gang i mit liv. Men absolut ikke sidste gang. Jeg fristes til at konstatere, at jeg skulle have begyndt på sådan noget for lang tid siden. Fernández er i hvert fald svært imponeret af sin nyslået viv.

6 thoughts on “En blandet landhandel

  1. Når man først er startet på at lave sin egen marmelade, køber man ALDRIG mere, og man forstår ikke, hvorfor man ikke har gjort det noget før.

    Hvordan er vejret i sydspanien om 3 uger 😀

  2. Hvor er det spændende, at du er begyndt at lave marmelade, Fisker! Det er jo ikke svært – man skal bare lige tage sig sammen 🙂
    Og det lyder sjovt med lagerhallen fyldt med kinesiske varer. Sådan en har jeg oplevet i London, hvor jeg købte en wok.

  3. Sister, jeg tror du har ret. Jeg har faaet mod på mere 🙂

    Og vejret – efter min smag vil jeg sige der er koldt, men alt er jo relativt 😉

    Madame, det er nemlig ikke svært! Og der er jo rig mulighed for at eksperimentere. Hvis man mangler noget og det ikke er til at opdrive hernede, har de det altid hos kineseren 😉

Skriv et svar

