Intentioner om et boost

juicer_1Fernández og jeg fik en juicer i bryllupsgave. Vi havde ønsket os den, og minsandten om den ikke dumpede ned på gavebordet. Vi har længe taget tilløb til at prøve den, og her i weekenden gik vi i gang. Der var en lille opskriftbog med på forskellige slags frugt- og grøntsagsjuice, og tilfældigvis havde jeg lige ingredienserne til en af dem. Mandag morgen er altid lidt slemmere end resten af ugen. Så for at starte blidt, sundt og vitaminfuldt, klargjorde jeg sagerne til morgenens energibooster i går aftes. Her til morgen blev gulerødder, blegselleri og æbler så proppet i maskerineriet og ud kom den lækreste juice. Sød og alligevel krydret. Og med skum på. Indenbords med det hele og afsted.

Jeg må indrømme, at jeg altså savner lidt boostet. Jeg er træt som et alderdomshjem, og gør mig seriøse tanker om at skippe træningen i dag. I stedet burde jeg nu nok støvsuge internettet for juiceopskrifter med super power. Blegselleri er der i hvert fald ikke nok krudt i til den første mandag i november.

update

Update:
Jeg droppede træningen og kørte i Carrefour for at handle ind til juiceren. Der er nu testet videre, og jeg tror fremtidsboosteren bliver den her:

1 æble
2 appelsiner
1 gulerod
1 stængel blegselleri
1 lille stykke ingefær

Det smager helt fantastisk! Dog vil jeg sige, at man skal elske ingefær (heldigvis gør jeg det) for at kunne stå distancen. I morgen bliver ingefæren byttet ud med mynteblade. Variation er vist kodeordet, hvis vi skal holdes til ilden.

11 thoughts on “Intentioner om et boost

  1. Hold da op hvor er den fiks! Den maa jeg vise Joseba – vores er nemlig temlig slidt, og vi starter ogsaa hver morgen med en skoen juice!

  2. June, den er flot og funktionel, men der er pænt meget rengøring efterfølgende. Det kan gå i opvaskeren, men sådan en har vi desværre ikke. Men det er da en grund til at anskaffe sig en 😉

  3. …Den bliver i helt vildt glade for. Jeg er så glad for min (jeg har den samme). Den opskrift med grøn peber og æble er HELT vild lækker… og smager skønt. Tillykke med den. Jeg bruger en del ingefær i mine juicer… men man skal passe lidt på hvis man ikke er vant til smagen af ingefær… eller måske ikke er så vild med smagen for smagen af ingefær skærer igennem… men for mig giver det lige… prikken over i’et…

  4. Annette, jeg tror også vi bliver glade for den. Jeg skal helt klart prøve den med grøn peber. Du må endelig sige til, hvis du har flere guldkorn. Ingefær er jeg med på, det giver nemlig lige prikken over i’et 😀

  5. Jeg elsker ingefær og putter den ALTID i, når jeg laver juice. Et squeze lime er også et hit sammen med pink grapefrugt og æbler – og evt. et par gulerødder for den naturlige sødmes skyld. Der er nærmest ikke grænser for, hvad man kan juice – det er bare at kaste sig ud i det og smage sig frem.

  6. Lotte, jeg skal vist have fat i lime ogsaa. Jeg er ogsaa helt vild med ingefaer, men kan maerke at jeg lige skal vaenne spiseroeret til det, det braendte nemlig liiiige en smule efterfoelgende 😉
    Mynte kan ogsaa anbefales. Heldigvis er der nemlig ingen graenser, men som skrevet saa tror jeg, at man skal huske at variere.

    Pia, den kan absolut anbefales 😀

  7. Ih hvor lyder det lækkert, Fisker! Vi fik en saftpresser for et stykke tid siden, og vi elsker friskpresset saft – men at gøre monstrummet ren bagefter er noget af en gyser … Er jeres juicer nem at gøre ren?

    • Madame og Fisker…
      Når man lige har vænnet sig til den tager den kun et par minutter at gøre ren. Et godt tip er at putte en pose i “affalds-beholderen” så skal den nemlig IKKE gøres ren nær så ofte.

      Filteret er det værste… men til denne maskine følger en fin lille børste som gør det let. Dog skal man gøre maskinens dele rene fluks efter man har presset for får frugtsukkeret først lov at tørre tager det noget længere tid. Det finder man hurtigt ud af 😉

      Jeg er vild med min maskine… og ville ikke undvære den.

  8. Skøn gave! Jeg kan nu også godt lide ingefær – men det skal altså være med måde i den form; ellers overdøver det totalt alle andre smage. Men det er det helt rigtige til at give et boost. Bladselleri giver en lidt mere fesen smag jo!

  9. Madame, den er nogenlunde nem at goere ren, alle delene kan tages af og vaskes seperat eller i opvskeren, men det tager tid vil jeg sige 🙂

    Nille, ingefaer ska nemlig disitrubueres i passende maengder. Blegselleri er OK, men guleroeddere har virkelig overrasket mig positivt 🙂

Skriv et svar

