Mens vi venter på vinteren

Der er unaturligt varmt i Spanien i disse dage. Efteråret har gjort dets indtog på naturen, men temperaturen ligger i løbet af dagen på omkring de 25 grader i Madrid. Om aftenen daler den til en 17-18 grader. Tropenætter i slutningen af oktober? Nej, tak altså.
Jeg ved godt, at jeg er et skarn, men jeg orker ikke mere varme. Jeg trænger til kulde og store vinterfrakker, stearinlys og varm kakao. Det er der vist lange udsigter til. I stedet må jeg fortsat tune op for klimaanlægget i bilen, åbne altandøren og sove med fusserne udenfor dynen. Men så går tiden da med det.

Indtil kulden kommer.

12 thoughts on “Mens vi venter på vinteren

  1. Samme her i det nordlige! Normalt har vi minusgrader om morgenen i november, men nixen biksen vi maa holde de 26ºC ud!

  2. Men også her er det mildt for årstiden 🙂 Men i overmorgen kommer frosten vist tilbage, det er skønt med vekslende vejr.

  3. Vi har den samme hedeboelge for tiden. Vi sniger os op paa omkring 20 grader og der er snakke om at vi skal have hederekord i dag, altsaa hederekord for Oktober – med omkring 21 grader!

  4. Vi kommer ikke helt derop – men omkring de 20 ligesom hos Tina. Det er faktisk lidt frustrerende – mentalt kan min krop ikke finde ud af det. Så er det varmt på kontoret og i sporvognen… og man kan slet ikke finde ud af hvilket tøj man skal have på. Jeg satser på et skift efter 1/11!!!

  5. Ahhhhhhh, er jeg misundelig, ja det tror jeg nok. Jeg går til vandgymnastik med en der netop er kommet hjem efter 14 dage i Benalmadena – arghhh, hun var så brun 😉

  6. Tina og Nille, synes i ikke det er ved at vaere for fesent med al den varm luft? Jeg har taget sommertoej i brug igen :-=

    Ella, hvis jeg havde 14 dage i Benalmadena i udsigt, var det maaske OK med varmen 😉

Skriv et svar

