Endnu en Woody

I går var der dømt biotur. På originalsprog (læs: engelsk) vel at mærke. Ikke noget med synkronisering og underlige stemmer, kun et par spanske undertekster til at forvirre lidt engang imellem. Et par danske veninder og jeg havde sat hinanden i stævne efter arbejde, hvor der skulle nydes lidt lækkert og ses en film. Der var ikke så mange film at vælge i mellem i original version, så det blev lidt tilfældigt Woody Allens Whatever works, som vi endte med at se.

whateverworks

Det var nu et meget godt skud i tågen. Jeg griner faktisk lidt endnu over de udbrud og kommentarer, som filmens hovedperson Boris Yellnikoff slyngede ud gang på gang. Jeg vil kalde den en en typisk Woody Allen-film. En sarkastisk komedie med de obligatoriske bizarre og til tider lidt finurlige input.

2 thoughts on “Endnu en Woody

  1. Vi har det samme problem – og jeg orker ikke i synkroniseret udgave. Oven i købet skal man jo så vare sig, så man ikke ender med en synkroniseret FLAMSK udgave! Men når de så endelig er i V.O. som vi kalder det – så er der undertekster i to linier… fransk og flamsk; så halvdelen af skærmen nærmest er væk, og de skifter hvert andet sekund for at få det hele med på den halve plads. Meget irriterende!

    Faktisk derfor jeg ikke særlig tit går i biografen – på DVD kan man da få det på engelsk og uden undertekster! Men Woody plejer jo at være turen værd 😉

    PS! Kan se, at du er gået igang med The Angel’s Game – jeg læste den i juli… ikke så god som den første synes jeg – men er spændt på at se, hvad du synes!

    http://nilleslitteratur.blogspot.com/2009/07/angels-game-carlos-ruiz-zafon.html

  2. De hedder ogsaa V.O. hernede – men jeres system lyder da helt forfaerdeligt. Saa hellere en DVD! Filmen er bestemt vaerd at se, jeg tror ogsaa du vil faa dig et godt grin.

    Jeg synes The Angels Game minder meget om den foerste. Jeg har laest en tredjedel, og jeg synes plottet paa en eller anden maade er en kopi af den foerste, som jeg virkelig noed at laese. I dag kommer der en ny ladning fra Amazon 😀

Skriv et svar

