Tilbage med helt ny status

Efter en hæsblæsende måned er Fernández og jeg tilbage i Madrid med vores nye status som ægtepar. Det er totalt fedt at være gift. Vi hører sammen på en anderledes måde nu. Vi har givet os selv til hinanden, og det føles størrere og endnu mere rigtigt end før.

Da vi kom til Écija ugen før brylluppet begyndte jeg for alvor at blive nervøs. Jeg var helt ved siden af mig selv og utroligt spændt. Fernández derimod var cool, calm and collected. Heldigvis – ellers kunne det vist have endt i et værre cirkus. I dagene op til brylluppet begyndte det store dansker-rykind i Écija. Der var fællesspisning i flere formater, og drinks og fis blev det også til. Vi var mange, og jeg er sikker på at de lyshåret blev lagt mærke til i byens centrum.

Fernández og jeg skulle jo først giftes klokken 20.30, så lørdag d. 12. september var en lang dag. Mine veninder kom på visit gennem dagen og der blev til tid til en ordentlig sludder med gæster fra USA, som ankom lørdag eftermiddag. Frisøren ankom klokken 17.30 og derfra gik det stærkt. Jeg blev i løbet af ingen tid gjort smuk og fik sat håret akkurat som jeg altid har drømt om.

klar

Klokken 19 kom fotografen og knipsede et par billeder af mig inden det store ja. Han dirigerede mig rundt både indenfor og udenfor, og inden jeg vidste af det, var det tid til at de andre gæster skulle afsted til kirken. Hr. Fisker og jeg ventede (og ventede) – der var messe i kirken og de kunne ikke blive færdige, så vi kunne komme til. Man er vel i Spanien…
Fernández’ bror kom og hentede os, og vi tog os et par ordentlige runder i Écija. Og så var det nu. Da vi rullede op foran kirken og jeg så alle de mange mennesker uden for, var det lige før følelserne tog over. Der røg tusind tanker gennem mit hoved og folk klappede og råbte ‘Viva la novia’ – og så var det ind. Op ad kirkegulvet. Fernández med et stort smil på. Tør i munden af nervøsitet. Vielse. Og så var det hele pludselig overstået og kroppen var afslappet, tankerne var under kontrol, og jeg nød hvert sekund. Sikken en oplevelse, og sikken en fest.

themoment
Vi forsatte til den lyse morgen, og da Fernández og jeg lukkede og slukkede festen klokken 8 var det med den bedste følsese i maven og de tungeste øjenlåg i mands minde.

23 thoughts on “Tilbage med helt ny status

  1. Velkommen hjem Fru Fernández 😉
    Det lyder som ventet – det var en fantastisk oplevelse! Jeg kan godt forestille mig, at der må have været en klump i halsen lige inden det brød løs… også for din far, som må have været meget rørt!

    Endnu en gang et stort tillykke til Jer begge 🙂

    Er der flere fotos et sted?

  2. Tillykke tillykke, det lyder til at have vaeret helt fantastisk. Maaske man skulle proeve det en dag….

  3. Ihhhh! Det længe ventede øjeblik. Det var godt nok et sent tidspunkt på dagen at blive gift. Hvordan klarede I den?

    Og så vil vi da se mér. MERE!!!!

  4. Velkommen hjem med ny status i bagagen. Det har været en fantastisk oplevelse, er jeg sikker på – og sikke dog et smukt brudepar. I klæder hinanden 🙂

  5. Endnu engang tillykke med brylluppet!!! Dejligt at hoere, at I har haft en god dag. Jeg ser frem til flere billeder 🙂

  6. Velkommen hjem!
    Hvor lyder det til, at det blev en helt fantastisk dag. Jeg kan godt forstå, at følelserne måtte have været store lige inden.
    Det må også have været en fantastisk oplevelse for din far, at fører dig op.

    Du ser helt vildt flot ud med håret og i din kjole 😀

  7. Nille, tusind tak og mange tak for gaven ogsaa! En meget flot tanke af dig og Marianne (vi har byttet det til New York, som var det bestik vi havde paa listen) 🙂
    Der er lidt flere billeder paa facebook, men lige saa snart vi har styr paa vores, laegger jeg nogen paa Flickr – skal nok give besked!

    TAK, Helle!

    anja, mange tak. Det kan klart anbefales, og det er specielt ikke besvaerligt, bare en lang process. Hvis du har brug for konsulentbistand, sender du bare en email 😉

    Rikke, det er ALT for varmt at blive gift om eftermiddagen, derfor saa sent – vi tog en powernap midt paa dagen. Der skal nok komme mere, det lover jeg, men jeg har ikke saa mange fotos at vise frem lige pt 🙂

    Tak for det, Liselotte! Det var den bedste oplevelse, som stadig giver mig sommfugle i maven og en klump i halsen, naar jeg taenker paa det 🙂

    Tusind tak, Michael – ogsaa tillykke med dit nye liv. Glaeder mig til at hoere mere om det!

    Tusind tak, June. Der skal nok komme mere 🙂

    Lene, tak for din dejlige kommentar 🙂

    Ih altsaa, det er praecis saadan jeg har det Sifka 😀

    Rigtigt mange tak, Marianne! Og tusind tak for gaven, du! Som du kan laese ovenfor, har vi (min mutti) byttet den til New York, saa det hele passer sammen 🙂

  8. Stort tillykke herfra,man kommer jo til at mindes sit eget bryllup, for længe længe siden,sølvbryllup om 4 år.

  9. STORT tillykke herfra også. Dejligt at læse at dagen og festen hele natten blev så god! Skal bloggen nu ændre navn til Fernández og Fernández???

  10. Wauw hvor må det ha været stort, evigt mindestort:o)

    TIllykke X mange, hvor ser i dog fantastiske ud lige midt i så stort et øjeblik:)

  11. Jeg tilslutter mig. Et smukt par. Igen stort tillykke og velkommen hjem og tilbage her også 😉 Hedder du så Fernandez nu?

  12. Tillykke, kære fru, hedder du nu Fernández til efternavn? Hvor er det dejligt at læse om jeres store dag! Og billederne er flotte-flotte-flotte!

  13. Jette, tusind tak for det!

    Lotte, det var ret vellykket 😉 Jeg aendrer ikke mit navn. Det er der ikke tradition for hernede, og det vil ogsaa betyde, at vores boern kommer til at hedde det samme til efternavn to gange (hvilket der er nogen, som goer i Spanien), og det er ikke saa fedt i mine oejene – Spanierne synes ikke at bemaerke det 😉

    Pia, tusind tak! Det var i sandhed et stort oejeblik 🙂

    Sister, mange tak for det 🙂

    Deborah, tusind tak! Som du kan laese ovenfor, beholder jeg mit efternavn som det er 🙂

    Madame, tak – det er dejligt at kunne dele den med jer! Af helt naturlige grunde beholder jeg mit gode gamle, danske efternavn – laes ovenfor 😉

Skriv et svar

