Ridser i lakken

Det skulle jo ske er jeg fristet til at sige. Det uundgåelige i Spanien – at have en bil uden skrammer. Da jeg kom ned til min bil i morges havde den fået et tryk på forskærmen. En lidt for frejdig nabo havde åbnet sin bildør op i min bil og efterladt en mindre bule med tilhørende ridse. Spaniere er eksperter i at maltraktere deres og andres biler, og jeg kender ikke mange, som har en bil uden bare en lille skramme. Okay, parkeringspladserne er små, der er millioner af biler og de er billige, men alligevel. Nu har min lille Ibiza også en. Der gik egentlig længere tid end jeg havde troet der ville. Det er ikke kutyme, at man giver sig til kende, hvis man kommer til at lave sådan et nummer. Man kører bare sin vej, for det sker jo for alle, og en lille skramme slår ingen skår af nogen. Og det gør det vel heller ikke. Det er bare ærgerligt.
Fru Fisker har oplevet de spanske ridser op til flere gange (vores anden bil har fået op til flere hilsener, hvoraf vi selv har stået for et par stykker), og derfor havde hun købt et vidundermiddel – et anti-ridsekit til os. Det skal prøves, mon ikke det virker…

10 thoughts on “Ridser i lakken

  1. Øv, det var ærgerligt med bulen og ridsen – men du kan nok polere ridsen væk, og det er jo rigtig smart! Jeg kan trøste dig med, at det også er umuligt at have en bil uden ridser i København …

  2. Jeg skulle så hilse at sige at stort set samme uskrevne “regler” gør sig gældende i både Frankrig og Italien..

    I øvrigt lang tid siden jeg har besøgt bloggen her …. jeg må hellere lige læse lidt baglæns…

  3. Derfor kan man vel godt lige lægge en seddel? Men det er vel lilgesom i Belgien, at man ikke reparerer den slags skader? Så længe bilen kan køre, er der jo ingen grund til det, vel? 😉

    Godt, at det ikke var en lille lækker sportsvogn di havde investeret i!

  4. Madame, der er heldigvis ikke sket noget, men det irriterer mig bare at nogen er mere eller mindre ligeglad med andres ting. Jeg troede slet ikke, at koebenhavnerne var saadan! 🙂

    spunky, det er aabenbart et latinosyndrom 😉

    Nille, det er vist som i Belgien – det kan jo naermest ikke svare sig at fikse det, naar alle er saa ligeglade med det hele. Vi har dog planer om at faa det hele ordnet, det ser saa userioest ud. Sportsvogn skal vi vist aldrig have, og kun brugte biler 😉

  5. Pyha, jeg tænkte straks på ridser i bryllupslakken af en eller anden art, og så var det heldigvis ‘bare’ i bilen;)

  6. Hvor ærgerligt! Samme princip her, ingen rigtige grønlands-biler uden ridser og buler. Med sne og is 7 måneder om året og grus og småsten på vejene, er det ikke til at undgå. Vores bil har en fin bule i den ene side – den var der, da vi købte den, og vi har ikke gidet at få den lavet.

  7. Mor, jeg fandt ud af her til morgen, at den ikke er saa gal som foerst antaget. Dit middel skal nok virke 🙂

    Groenlandsposten, med jeres forhold kunne jeg godt taenke mig, at der kommer et par ekstra smaabuler og ridser her og der. Jeg er heller ikke sikker paa, at det virkelig kan betale sig at faa lavet de buler og skrammer vi har, naar nu alle er ligeglade om de koerer ind i os igen 😉

  8. Ja jeg har en del ridser på bilen. Forleden sad jeg i bilen da en billist gik ud af sin bil og smækkede døren op i vores bil. Han gik videre selv om jeg sad i bilen og måbede…. ikke et ord om undskyld….

Skriv et svar

