I svenskermode

Kraftigt inspireret af to svenske kollegaers frokost den anden dag, kørte jeg i IKEA efter endt arbejdsdag. Men kun for besøge madbiksen, ikke noget med at snige lys, servietter, rammer og andet krims krams med hjem. Mine kollegaer havde nemlig anrettet en midsommerfrokost med kartofler, sild, Kalles og knækbrød. Det fik mildest talt mine dansk-sommermads-hungrende tænder til at løbe i vand på en sådan måde, at kun et IKEA-besøg ville kunne råde bod på det.

compras_2

Nu er der både sild, Kalles, Estrella dildschips, knækbrød, hyldeblostsaft, røde snører, skorper, blåbærsyltetøj, hybensuppe og ikke mindst flødeboller slæbt til huse. Det var lige før, at jeg fik tårer i øjnene, da jeg fik øje på flødebollerne. De er min absolutte yndlings, og ikke til at opdrive i Spanien. Indtil i dag. Halleluja siger jeg bare, og snupper et stykke knækbrød med blåbarsyltetøj!

4 thoughts on “I svenskermode

  1. Du hygger dig da rigtig dejligt 🙂
    Jeg kan desværre ikke få de flødeboller i Århus mere… :0( men vil da lige tjekke, hvis jeg kommer derud på tirsdag.

    Rigtig god weekend

  2. Det lyder dejligt, at du kan få noget, der er næsten er dansk guf og delikatesser i Ikea :o)
    Det minder mig om min engelske familie, der altid skal have salmiakpastiller her – det kan de ikke få i England:)

  3. Marianne, jeg hygger mig nemlig! Du kan jo faa floedeboller alle andre steder, saa ingen grund til bekymring. IKEA er det eneste sted, som jeg kan koebe dem hernede, saa derfor den store begejstring 😉

    Madame, det er det naermeste jeg kommer, saa jeg er ganske tilfreds 😀

  4. Jeg havde flødeboller med til Rosa, første gang jeg var i London. Nu sender jeg ofte pakker med flødeboller derover. Hun er solgt!
    Med rette indpakning, og et lille prik i hver bolle med en nål, kan man sagtens!

Skriv et svar

