Orv!

Fernández og jeg skal være tito og tita til en lille nena til sommer. Hun ankommer lige i tide til at være med til brylluppet. Vi har vidst i et stykke tid, at vi skulle være onkel og tante, men ikke at det bliver en lille pige. Før end nu altså.
Jeg kender ingen i Spanien, som ikke har kendt kønnet på barnet inden det kom ud. Her er ingen indlagte overraskelser og langvarig spænding. For da slet ikke at tale om babytilbehør indkøbt i neutralfarver – det er enten eller; lyseblåt eller lyserødt. Måske er det derfor, at alle får kønnet at vide så hurtigt som muligt. Det er umuligt at forberede sig, med mindre man ikke har noget i mod, at ens søn skal ligge i en lyserød lift – og det har man(d).
Hendes forældre ankommer i morgen, og bliver ugen ud. Vi glæder os. Det er efterhånden ved at være længe siden sidste visit. Og så er det endda vist noget med, at vi kan få hende at se på dvd.

10 thoughts on “Orv!

  1. Tito og tita – det lyder altså så sødt! 😉
    I Belgien ved man også altid kønnet – jeg har kolleger, der offentliggør navnet måneder inden fødslen.. jeg synes altså, at det er lidt spøjst! Måske er det også fordi, man skal navngive barnet hos kommunen indenfor 3 dage – der er ikke meget tid til overvejelser lige efter fødslen!

    God fornøjelse – med DVD og det hele 😉

  2. Nille, ja det lyder helt vildt nuttet. Det hedder rigtigt tío og tía, men naar ungerne er smaa og pussenusset, saa laver man det om til tito og tita.
    Det er underligt det der med at absolut ville kende koennet og dernaest offentliggoere det til hele verden, lige saa snart det er muligt at se. Jeg er ikke helt klar over, hvad jeg ville goere, men noget skal man da have lov til at holde for sig selv. Her skal boernene ogsaa registreres meget hurtigt efter de er foedt, saa der er ikke noget med at vaere vaegelsindet 😉

  3. Tillykke tito og tita 🙂

    Jeg tror ikke, jeg ville vide kønnet, hvis det var mig. Men sådan er traditionerne jo så forskellige.
    Jeg jan godt se fordelen, når der nu skal købes ind 😉

    Jeg håber, I får nogle dejlige dage sammen.

  4. Hvor bliver det spændende, Fisker! Og det er sjovt at høre, at alle i Spanien på forhånd ved, hvilket køn barnet har. Så der er nok ikke noget med gult babytøj som helgardering 😉

  5. Det er ikke så ringe at vide kønnet på forhånd. Nu er det ikke længere en den, men en lille pige, der er på vej.

    Der gik en prås op for mig, da jeg læste dit indlæg. Vi har en nabo af Egyptisk oprindelse. Han har et meget indviklet navn, som jeg har så svært ved at huske at udtale rigtigt. Engang sagde han til mig, du kan kalde mig Tito i stedet for. Jeg har tit undret mig over, hvorfor netop Tito – da det overhovedet ikke ligner noget i hans navn – nu har jeg lige gættet, at det da nok også betyder noget i stil med onkel i Egypten. For deter netop, hvad han er. En rigtig hyggeonkel.

  6. Tak for det, Marianne – jeg er ikke helt sikker paa, om jeg vil vide det. Et eller andet sted er det jo ikke helt naturligt at vide det gennem hele graviditeten, og omvendt; hvad sker der ved at vide det…

    Madame, nix – ingen gult 😉

    Gitte, hvor er det komisk med din gamle nabo, men smart og hyggeligt fundet paa af ham 😉

  7. Jeg synes kun der foedes piger i Spanien. Alle jeg kender der i det forgangne aar har faaet barn eller dem der venter nu, har faaet/skal ha piger.
    Vi ville faktisk heller ikke vide koennet, men fik det ikke sagt til scanningslaegen, som heller ikke spurgte om vi ville vide det, men bare sagde det, for det plejer jo ikke at vaere et problem. Og da jeg foerst vidste at det blev en pige fik det lille foster lige pludselig en personlighed 🙂

  8. Der er vist noget om snakken med hensyn til piger. De sidste mange jeg kender, har ogsaa faaet piger. I Danmark er det sjovt nok drenge mine veninder faar.

    Tillykke med jeres lille pige – hvornaar kommer hun til verden?

Skriv et svar

