Som at køre til grænsen

Fernández og jeg var i Lidl den anden dag. Det er som at komme i himmeriget (tror jeg), eller i hvert fald er det som dengang man kørte til grænsen for at købe øl, sukker, sodavand og slik. Lidl er ikke just verdens mest overdådige butik at komme ind i, men butikken sælger rugbrød og hytteost. To vigtige elementer, som ikke er til at drive op i Spanien, og så sælger de autentiske tyske pølser. Noget spanierne heller ikke har opdaget, fordi de er forgabte i deres egen chorizo. Forgabte på den positive måde altså. I Lidl er der også altid basis for en blomst eller et bundt tulipaner til en god pris.

hyacint

Det spanske udsalg kører i højeste gear, og varer endnu en måned. Jeg udnytter det, men med stor tålmodighed. Finder røverkøb som giver mening. Der var støvlerne. Nu er der er jeans til  halv pris og en yderst billig silkekjole til forårets bryllupper, og så sneg der sig en ny pung med, ikke fordi den var billig, men fordi den bare ikke kunne efterlades.

udsalg

Formiddagen blev brugt på rengøring og indkøb til ugen begynder som snart skydes i gang. Nu skal resten af lørdagen nydes. Noget tyder på at det bliver i selskab med Tom Cruise.

8 thoughts on “Som at køre til grænsen

  1. Hov – er man pungefetichist 😉

    Jeg har slet ikke været på udsalg i år – det har været så koldt, at tanken om af- og påklædning var uoverskuelig!
    Og i dag var sidste dag – officielt i hvert fald… meeeeen man er jo i et anarkistisk land!

    Og jeg ærgrer mig over, at mit supermarked har 5 hyldemeter franske pølser – og kun 2 slags chorizo – Mild eller Hot! Pfff….

    God biftur! Ved ikke lige om jeg skal se den – afventer din anmeldelse…. jeg får knopper af ham scientology-fyren!

  2. Sikke dejlige ting du har købt, Fisker, man kan jo se en flig af de smukke farver på kjolen. Her er vi fan af de spanske pølser mere end af de tyske.
    Jeg er også spændt på din anmeldelse af filmen! Vi så ‘Et spørgsmål om ære’ med Tom Cruise for et par uger siden, og han spillede fantastisk 🙂

  3. Ja, Nille, jeg må tilstå at jeg ejer adskillige punge. Jeg tror de drages af mig og ikke omvendt 😉

    I Spanien er der kun to slags chorizopølser, og det er dem du nævner (og så pålægget). Spaniere har slet ikke et behov for 10 slags, de vil kun have den traditionelle 😉

    Bifturen bliver skiftet ud med videoaften, men jeg tror nok vi skal se den. Jeg har også fået et mere anstrengt forhold til Tom over årene, men prøver at se bort fra det lige præcis i forbindelse med den her film. Skal nok holde dig underrettet!

  4. Madame, det har været et godt udsalg! Jeg kan egentlig også godt lide nogle af de spanske pølser (vi fik linser med chorizo og blodpølse i dag), men når der ligger sådan nogle sjældenheder af nogle tysker pølser at være, får man pludseligt et behov 😉

    Bifturen er udsat, måske tager vi derover i morgen i stedet for.

  5. Hej begge to!

    Mange tak for jeres hilsen til min 87 års fødselsdag. Det glædede mig meget. At tænke sig, jeg har været pensioneret i 27 år, haft glæde af de mange år, oplevet en masse. Jeg (vi) håber, I begge to må have lige så mange glæder af jeres liv, når det rigtig begynder med jeres bryllup.

    Det var også dejligt at erfare, at du, Pernille, er holdt op med at ryge. Nu er det så, om du kan holde ud. Jeg begyndte at ryge, da jeg var 14 og sluttede, da jeg var 80. Det har jeg aldrig fortrudt, især når man som jeg er blevet mærket af flere følge-sygdomme, der ikke er til at blive af med. – Nu er alle ved at blive klogere.

    I går havde vi en stor oplevelse, som I også skal have del i. Ingrid, Jesper samt drengene Karl og Erik var i Gladsaxe til danmarksmesterskaberne i Ergometer-roning, altså roning på romaskine. Vi så det hele på nettet, direkte transmission. Karl blev danmarksmester og fik guldmedalje i 4×500 m for 10-16 år. En dejlig oplevelse. Vi sendte straks en sms til resten af familien på tilskuerpladserne.

    Vi har endvidere i dag fået en sms fra Irene og Peter fra Italien. De er på skiferie. Var en overraskelse for os. Det vidste vi ikke noget om.

    Og så skal din mor, Pernille, have stor fest i anledning af hendes runde dag. Det glæder Gudrun sig meget til. Jeg kommer sikkert ikke med, kan ikke holde det ud.

    Kan I have det godt begge to.

    De bedste hilsener

    Gudrun og Peder

  6. Hej med jer,

    Vi er glade for, at fødselsdagshilsenen blev taget godt imod 🙂

    Jo, jeg er skam holdt op og jeg har ikke lyst til at begynde. Selvom jeg bor med en ryger, bliver jeg ikke saglig når han tænder en smøg, tværtimod en smule mopset!

    Tillykke med jeres dygtige børnebørn! De kan jo bare det med roning. Jeg har også indtrykket at de bruger meget tid på det.

    Det glæder mig, at vi får Gudrun at se til min mors fødselsdag. Det bliver hyggeligt med et gensyn!

    Ha’ det godt begge to, det er altid dejligt at høre fra jer 🙂

    Kærlig hilsen,
    Pernille & Sergio

Skriv et svar

