Tiden går

Og lige pludselig er der gået en hel weekend og en mandag. Jeg har taget en ordentlig bryllupstørn, og fået lavet en bryllupsblog, så gæsterne har en let kilde til information om fly, hotel, sight seeing, traditioner og adresser. Desuden har jeg lavet et regneark med navne og adresser på alle gæsterne, hotel, tilmedinger og andre små deltaljer. Oven i det er indbydelsen kreeret. I grove træk i hvert fald. Og et invitationsprintningsfirma er næsten med i sikkerhed fundet. Et godt, men forholdsvist billigt firma. Vi har trods alt omtrent 130 invitationer, som skal sendes ud til godt og vel dobbelt så mange mennesker.
Vi er godt på vej, men vi skal også være tidligt ude. I denne uge skulle vi også gerne have fat i den lokale præst, som er den der skal genne mig vej gennem den katolske kirke ansøgningsprocesser. Også er det vist noget med, at min dåbsattest skal oversættes til latin. Altså sådan helt officielt med stempel og hvad har vi. Det er jo ligesom den katolske kirkes sprog. Det havde jeg naivt nok aldrig skænket en tanke. Det virker meget helligt og ophøjet. Min dåbsattest på latin. Total katolskt siger jeg bare.

8 thoughts on “Tiden går

  1. Det lyder som en rigtig god idé med en bryllupsblog – især når det for mange mennesker jo bliver en rigtig rejse med sightseeing osv. Det er jo nogle lidt andre størrelsesforhold bryllup hernede sydpå som regel…

    Jeg har også skullet have min dåbsattest oversat her – dog kun til fransk. Men ikke noget med selv at gøre det – det skulle certificeres af ambassaden og kostede en bondegård! Men det skulle til – og så droppede vi planerne om at føre det bryllup ud i livet 😉

  2. Det er jo fantastisk! Spændende med blog og det hele – du har jo travlt 😉 Jeg er lige blevet nægtet tilladelse til at blive gudmor til min spanske nevø – jeg kan jo ikke opdrage ham i de rette katolske traditioner… men de skal jo holde fast på deres regler for at overleve eller? Jeg er bare fuldstændig sikker på at min mand ikke har en dåbsattest på latin – ligger Fernández mon inde med sådan en?

    Meget kan man sige om Danmark, men der var det uforholdsmæssigt nemt at blive gift som udlænding. Der skulle bare en international døbsattest til og sådan en kan man altid få.

    Har I sat en dato (har jeg bare glemt det)?

  3. Nille, jeg tror bryllupsbloggen er vigtig. Der sidder mange danskere og undrer sig over, hvor de skal flyve til, bo, hvad man kan lave, hvorfor vi foerst skal giftes kl. 20.30.
    Daabsattesten skal nemlig godkendes af udenrigsministeriet, men jeg vidste ikke, at det kostede en herregaard. Jeg maa hellere kontakte dem og hoere ad…

    Rikke, de katolikker er strikse. Jeg skal ogsaa skrive under paa, at jeg vil opdrage mine boern i den katolske tro… Spanierne har deres papirer paa spansk, og derfor sagde jeg ogsaa kaekt til kirkesekretaeren, at jeg bare ville faa min oversat til spansk, men ak nej. Den katolske kirkes sprog er latin…

    Vi skal giftes d. 12. september 🙂

  4. Det lyder spændende og som et stort bryllup (ihverfald efter danske standarder). Ikke at jeg har nogle planer endnu, men bliv endelig ved med at fortælle om udfordringerne med et katolsk/protestantisk bryllup 🙂

  5. Jamen, det er helt vildt spaendende og en smule overskueligt, men det skal nok funke naar vi kommer saa langt. Hvem havde troet jeg var endt her dengang tilbage hos ESN i AA 🙂

    Hvis du engang ude i fremtiden har brug for en en katolsk/protestantisk bryllupskonsulent, saa siger du bare til 😉

  6. Hvor bliver det spændende med 260 gæster – en oplevelse for livet! Og det er virkelig smart at du laver en blog til vidensdeling 🙂

  7. Sikke de gæster 🙂
    Det er en ret god ide med en blog om brylluppet. Så alle kan få samme oplysninger og historie. For det er vist lidt anderledes end et dansk bryllup.

    Håber du også får hygget dig med planlægningen, så det ikke bliver for stressende 🙂

  8. Madame, det er en kæmpe forsamling og meget typisk spansk 🙂

    Marianne, jeg tror bloggen kommer til at fungere rigtigt godt. Informationen vil jo være der, tilgængelig når man har brug for den. Og jeg har hygget mig med det, uden stress 😉

Skriv et svar

