Stork, stork

I Écija er der storke, og jeg tror de trives i bedste velgående. De bor i hvertfald på byen bedste adresse lige midt i centrum.

stork

Min svoger er teknisk arkitekt på renoveringen af en af byens mange kirker. Han havde nøglen og i juleferien sneg vi os op i tårnet. Det var en meget klaustrofobisk og ret ulækker tur op i tårnet. Der var meget, meget trængt og trapperne var dækket af hvad jeg vil betegne som duelort til knæene.

sta_maria

Men det var alt besværet værd da vi først kom op i toppen af kirketårnet. Udsigten var smuk og klar, og lige ud for min næsetip var Santa María, som Fernández og jeg skal giftes i til september. Byens smukkeste kirke. Intet mindre.

12 thoughts on “Stork, stork

  1. Fra lort til lagkage, om man så må sige. Det er en meget smuk kirke, og en herlig udsigt til storkereden. Redebeboerne er måske inviteret med til brylluppet;)

  2. Sikke en smuk kirke og skøn udsigt 😉 Lige nu er der lang tid til september men tiden går hurtigt 😉

  3. Jeg troede lige, at der var nogle andre storke på spil… 😉

    Smukke billeder – det giver håb om bedre tider – og sol og sommer!

  4. Sikke nogle skønne billeder, Fisker! Der er helt særlige farver i bybilledet i Spanien, farver man ikke ser her i det kolde nord.

  5. Madame, du har helt ret. Farvebilledet er helt anderledes og lyset vel egentlig ogsaa. Da jeg var i Danmark blev jeg dagligt overrasket over, hvor lavt solen staar hele dagen.

    Tina, ha ha, mon ikke det er positivt at storkene sidder deroppe og kigger ned paa alle de nygifte 😉

Skriv et svar

