Strategisk heldig

Det begyndte at sne lige som vi var på vej ud af døren i går. Heldigt for os. I Spanien er der nemlig noget som hedder dårligt vejr – påklædningen spiller ingen rolle. Hvis der kommer noget ned fra himlen er vejret dårligt, og man går helst ikke ud. Der er ikke noget at diskuteret. Spaniere er gjort af et andet vejrstof. Det betød, at vi havde indkøbscenteret for os selv, i hvert fald taget i betragtning at det næsten er jul og stedet er nyåbnet.

juleklar1

Vi fik klaret alle julegavekøbene, oset lidt og spist frokost på godt tre timer. Det som tog længst tid var faktisk frokosten. Nu er gaverne pakket ind og mærket. De ligger bare og venter på at blive lagt i kufferten.

Det er underligt, så langt fremme i skoene har vi vist aldrig været midt i december før. Det føles udmærket skal det bemærkes.

15 thoughts on “Strategisk heldig

  1. Ha ha 🙂 , hvor har du ret, man invistere højst i en paraply, andet kan ikke betale sig for som du skriver så bliver man bare inde, hvis det er dårligt vejr, og SKULLE man blive våd så bliver man helt sikkert syg!

  2. Mami, jeg insisterede 😉

    Lene, nemlig regnvejr er lig med stor, stor chance for at blive syg. Så er det jo bedre at bedre bare at blive inde. Det er ligesom det med at spaniere tror de får ondt i halsen, hvis de drikker noget koldt, når der er koldt uden for… 🙂

  3. Hvor er dine pakker bare smukke – jeg havde ikke forventet den slags smuk indpakning i Spanien! Lige i dag er jeg nu tilbøjelig til at give dem ret – bliv indendøre, når det er koldt 😉

    Heldigvis faldt det jo ud til Jeres fordel – så må du pleje Sergio senere når han rammes af en tredobbelt lungebetændelse! Nej, nu skal I bare hjem og julehygge!

  4. Nille, he he… Indpakningspapiret er fra tadaaaaa IKEA 😉
    Jeg kunne ikke staa for det og maerkesedlen er fra pakkekalenderen fra min mutti, saa det er slet ikke spansk. Du har helt ret, de goer ikke det store ud af dem, faktisk ingenting.

    Sergio klagede slet ikke, selvom sneen blev til regn. Men det var nok, fordi der blev kigget paa en ret sej julegave til ham 😉

  5. Sådan kunne man godt få lyst til at det var – bare en gang imellem – også på dissse breddegrader! Vejret er surt, gråt og trist her – lige nu … – og så længe leve IKEA 🙂

  6. Hov, så sur er jeg altså heller ikke – at jeg hisss’er som en slange – der røg vist et “s” for meget med i “disse” ;-D

  7. Spanierne må jo synes, at det nærmest ALTID er dårligt vejr her i Danmark???

    Fedt du er så langt fremme med forberedelserne – jeg gad godt være i dine sko lige nu. Men i morgen burde jeg have styr på det sidste – bortset fra det lyserøde tylskørt, som jeg har planer om at sy til niecen. Det må blive hjemme på øen, inden hun ankommer sammen med familien 😉

  8. et cetera, jeg ved at da godt, at du ikke er saa sur 😉
    Vi har rigigt mange flotte dage med hoej solskin, og derfor synes jeg faktisk det er enormt hyggeligt, naar det engang i mellem regner. Bare jeg ikke skal ud 😉

    Det er fantastisk, Marianne! 😀

    Lotte, ja, det synes de. Dog skal det siges, at der paa Spaniens nordkyst oftest er danskervejr, saa de er vant til det. Fernandez har een gang oplevet at der var godt vejr i Danmark ( i sommer), ellers har det vaeret det typiske. Saa han er slet ikke overbevist…
    Du er ogsaa godt med. Jeg er glad for at have klaret det saa gelinde inden det vilde raes starter 🙂

  9. Hvordan i alverden gaar det til det sner hos jer og ikke hos os? Det er sgi da maerkeligt, for vi er da et godt stykke laengere nordpaa end jer. Anyhow, SKOENT at vaere faerdig i god tid, saa kan man rigtig gaa og hygge sig med ventetiden.

  10. Lene, jeg krydser! 🙂

    Tina, vejret er underligt i disse tider. Madrid ligger jo højt oppe, 600 meter over vandoverfladen og ved foden af en bjergkæde, så måske er det derfor 🙂

Skriv et svar

