Forkælet

Der er kommet en pakke til Fernández og jeg i dag. Sådan helt uanmeldt og med en sød hilsen. Den indeholdt en pakkekalender lavet af selveste Fru Fisker. Hvor forkælet er vi lige?
Jeg stod som altid og lurede lidt på (læs rodede rundt i) gaverne, og gave nummer et så mig lidt mystisk tynd ud. Jeg vil slet ikke gå i detaljer med, hvad jeg troede det var. Så kom Fernández forbi i et kækt øjeblik og sagde henkastet, ‘Ja, nummer et ved vi jo godt hvad er’. ‘Jaaaeh, det gør vi jo’, sagde jeg, mens jeg grublede lidt over, hvordan hulen en mand, som aldrig i sit liv har haft en pakkekaldender kan vide, hvad pakke nummer et er. Det kræver altså mange års træning at vide sådan noget.
Som konklusion skal det lige siges, at jeg nu, efter nogen spekuleren, godt ved, hvad pakke nummer et er, men at det er Fernández’ fortjeneste (eller skyld om man vil), at jeg ved det. Og mor, jeg ved ikke hvad der er i de andre pakker. Jeg lover det…

18 thoughts on “Forkælet

  1. Hvor er det hyggeligt med sådan en pakkekalender – det er mange år siden jeg har haft sådan en 🙂 Hyggeligt med gætterierne om hvad der er i pakkerne 😛

  2. Jeg venter på min! Jeg ved, den kommer for min mor har nemlig lavet den færdig.
    Hendes er også færdig. I år har vi gjort det nemt, en julekalender fra The body shop og så lidt ekstra ved siden af, som vi har købt. Vi plejer ellers at lave den selv, men denne her lød som en god en. Nu må vi se, om hun også syntes det ;0)

    Det er stadigvæk hyggeligt med kalendergaver hver dag, trods vores alder ;0)

  3. Total rutineret, jeg var faktisk ret imponeret og kan konkludere at han var hurtigere end mig 😉

    Marianne, spaendende – det er saa hyggeligt. Jeg tror din mor bliver glad, The Body Shop lyder rigtigt laekkert!
    Det er nemlig stadigvaek hyggeligt med pakkekalender. En gid skik 😉

  4. Min mor synes desværre at jeg er for gammel til pakkekalender. Det vil jeg lov mig selv aldrig sker for min søn 😉

    Spændende om du får ret mht den første pakke!

  5. Skønt!!! Men hvordan i alverden kan han lige regne det ud… jeg glæder mig til at høre, hvad det var 😉

    Jeg har ikke haft pakkekaldender i mange år – det er nu ellers så hyggeligt!

  6. Sådan en pakke kalender fik jeg også sendt ned et år, vildt hyggeligt og dejlig dansk tradition, det bliver man bliver aldrig for stor(voksen)til. Ekspert er man jo i sådan noget pakkekalenderri og jeg gik også febrilsk igang med at ryste, trykke, klemme, holde op mod lyset, men måtte tilsidst overgive mig og åbnede alle 24 pakker på én gang (pinligt sig det ikke til mine børn) …. har iøvrigt aldrig siden fået pakkekalender 😉

  7. Hvor er det rørende, at din mor sender jer en pakkekalender! Jeg er meget spændt på at høre, hvad nummer et indeholder 🙂

  8. Rikke, jeg er vist ogsaa lidt gammel til en pakkekalender, men jeg klager ikke 🙂
    Pakke nummer et er ret logisk, maaske var derfor den logisk taenkende ingenioer gaettede den og ikke den venstrehjernehalvdelstaenkende humanist 😉

    Nille, det finder du ud af den foerste december 🙂

    Tsk, tsk, Lene! Det kunne jeg aldrig finde paa. Jeg kan godt finde paa at maerke, men at aabne dem alle paa engang – det ville jeg fortryde 😉

    Madame, hun er rigtigt soed 🙂

  9. Jeg skal for første gang nogensinde give datteren en pakkekalender – det er så vildt, men jeg syntes nu hun var flyttet hjemmefra og alt det der….. Nr. et er et kalenderlys – selvfølgelig

  10. Jeg har hele tiden haft en mistanke om, og den er nu bestyrket, at du har “gaflet” dig en kvik mand 😉 Dejligt at I har fået pakkekalender – og dejligt at I sætter pris på den, forresten … Det er og bliver en sød idé 🙂

  11. Marianne, det bliver hun glad for 🙂
    Vores nummer et er noget lignende kan jeg hilse at sige…

    et cetera, jeg er overbevist om, at det omvendt 😉
    Vi saetter stor pris paa den, nu skal vi organiseret oppakningen, for paa det punkt er vi lige ivrige 😉

    Lene, saa kan du laere det 😀

  12. Ja, jeg tænkte nok hele kassen skulle endevendes og mærkes på! Er overrasket over, I allerede har modtaget pakken. Den blev sendt herfra i mandags.

  13. Pingback: Julesne « fisker & fernández

Skriv et svar

