En skattekiste

Jeg har altid vidst, at der gemte sig mange skatte i Écija. Byen ulmer af historie. Fernández har jo tilbragt størstedelen af sit liv der, og synes ikke umiddelbart at den er interessant. I søndags var der arrangeret en rundtur af turistkontoret, og vi tog med. Min svigerfar, Fernández og jeg.

ecija1

Turen varede godt tre timer og der blev fortalt vidt og bredt. Jeg så godt de to Fernández udveksle utålmodige blikke hen imod slutningen. De syntes vist tre timer var lige rigeligt at vandre rundt i sin egen by på en højhellig søndag. Jeg hyggede mig gevaldigt. Endelig fik jeg lov til at udforske alt det, jeg vidste gemte sig rundt omkring i krogene. Der er lagt i ovnen til den kommende danskerinvasion.

8 thoughts on “En skattekiste

  1. Det var en god ide med den rundvisning, men jeg kan måske godt følge blikkene… tre timer i egen by; det ved jeg heller ikke om jeg gad 😉
    Men måske er det det man skal gøre, nemlig for at se alle byens skatte 🙂

    Jeg kan læse, at din mor har fået billeder af dig i brudekjolerne du prøver. Det er god læsning, for jeg havde tænkt på, hvem du sparrer med.
    Godt din mor kan hjælpe med det, trods afstanden 🙂

  2. Ha ha, Marianne, så du ville ikke være tosset med så lang en rundtur 😉
    Min mor er cyber connected i brudekjolejagten, og så har jeg heldigivs et par svigerinder, som hellere end gerne tager med 🙂

  3. Jeg tror da næsten at jeg skal have lagt en tur forbi Écija næste gang jeg er på de kanter. Det ser ud til at være en meget spændende by.

    PS. Jeg ærger mig over at du ikke kan vise billederne af alle bryllupskjolerne her på bloggen, men den går jo ikke, vel?

  4. Rikke, det er slet ikke et tosset sted, og saa er det utroligt billigt at spise der.
    Brudekjolerne er top secret, men naar tiden kommer, lover jeg dig, at der nok skal komme saa mange billeder, at det kunne skraemme alle mine laesere vaek 😉

  5. Det er altid sundt at være turist i egen by 😉 Det behøves jo ikke at være en storby! Hvor stor er Ecija?

    Det er da en god idé til brylluppet, da folk jo nok kommer et par dage før og efter!

  6. Nille, der er omtrent 50.000 indbyggere. Byen er ikke saa stor i omkreds, folk bor jo i lejligheder og gerne store familier. Desuden er den naermest eksplodreret i nybyggeri (men som holdes i den sydspanske stil) de seneste aar.
    Jeg har et par tricks i aermet til foer og efter brylluppet, der skal vaere fuld valuta for pengene 🙂

Skriv et svar

