Læsetørkens afslutning

Siden i sommer er det meget begrænset, hvad jeg har læst af bøger. Jeg forstår det ganske enkelt ikke, for jeg plejer at sluge den ene bog efter den anden. Desværre har jeg ikke formået at få fingre i en bog, som har kunnet fænge mig. I går tog jeg tyren ved hornene og bestilte to bøger af en forfatter, som jeg aldrig har læst før. Det er Nille, som skriver så beundrende om Orhan Pamuk, at jeg bliver nødt til at prøve. Jeg glæder mig til at komme i gang med at læse igen. Nyde historierne og ordene.

boginspiration

Den anden dag, da jeg var til et arrangement med Leif Davidsen, lagde jeg mærke til, hvor anderledes en oplevelse det er, at få læst en bog op end det er at læse den selv. Jeg synes der kommer mere fokus på adjektiverne og mindre fokus på verberne. Bogen bliver en helt ny oplevelse.

Måske skulle jeg sende Fru Fisker på biblioteket og skaffe et par lydbøger til juleferien. Bare for nydelsens skyld.

7 thoughts on “Læsetørkens afslutning

  1. Jeg elsker bøger så meget at det næsten er farligt, fordi jeg simpelthen kan forsvinde ind i en bog og helt afvise verden omkring mig til den er færdig. Det er ikke særligt praktisk og derfor hænder det ofte at jeg ikke tør begynde af frygt for ikke at kunne styre min læselyst. Glæder mig til at høre om du kunne lide Pamuk.

  2. Jeg håber, at du kan lide dem – det er tit svært at bedømme ud fra andres læseoplevelser. Jeg har Den Sorte Bog liggende – på fransk. Den kommer der nok gang i inden længe.

    Jeg har aldrig prøvet lydbøger – jeg kan godt lide mit eget tempo. Men måske det skulle prøves!

    God læselyst!!!

  3. Marina, velkommen til 🙂
    Men det er da dejligt, at man kan lade sig hvirvle ind i et bogunivers og lukke alt andet ude. En form for meditation…
    Jeg er også spændt, håber det bliver en succes 🙂

    Nille, det er svært at bedømme, men jeg tør godt sætte min lid til dig 🙂
    Jeg har heller ikke prøvet lydbøger før, men kunne godt tænke mig det. Jeg tror man får en helt ny oplevelse af bogen.

  4. Jeg elsker også at læse bøger – men læser næsten kun når jeg har ferie, da jeg også kan finde på at glemme tid og sted, når en god bog har fanget mig. For nyligt lå jeg syg i nogle dage og orkede ingenting. Der downloadede jeg en bog på min bærbare, så lå den i sengen ved siden af mig, og så hørte jeg et kapitel af og til, når jeg var vågen. Det kan jeg varmt anbefale.
    Jeg brugte http://www.netlydbog.dk men jeg ved ikke lige, hvordan du gør, når du bor i Spanien, for man skal bruge et dansk cpr nummer, til at logge ind med. (men sådan et har du måske stadig).

  5. Jeg giver dig helt ret, det er en anden oplevelse at få en bog læst op – og især hvis det er forfatteren selv. God fornøjelse med bøgerne, jeg er spændt på, hvad du synes …

  6. Gitte, det var en god ide, og det virker. Jeg har stadig mit danske CPR-nummer (jeg er jo dansker 😉 ). Tusind tak for en brillant ide 😀

    Madame, jeg hører i hvert fald ord og sætninger, som jeg måske ikke fokuserede på under min egen læsning. Man kommer omkring personerne på en hel anden måde. Jeg glæder mig til at få startet på de nye bøger, du hører nærmere 🙂

  7. Pingback: Vinterforråd « fisker & fernández

Skriv et svar

