Signeret

Leif Davidsen kom, så og sejrede. Eller noget i den stil. Faktisk var hele arrangementet, som var stablet på benene i forbindelse med udgivelsen af Den serbiske dansker på spansk, lidt skuffende. Panelet bestod af forlæggeren, en moderator og så Leif. Desværre var moderatoren så vild med at høre sig selv tale, at han spurgte Leif om det samme spørgsmål to gange på to forskellige måder. Endvidere var han totalt überfascineret af bogens hovedperson Wuk, og brugte dermed en pæn rum tid på at tale om sin personlige fascination af ham (igen for at høre sin egen røst strømme ud af højtaleren).
I det store hele lod han slet ikke Leif sige det, han var kommet for at sige. Men nu er Leif Davidsen jo heldigvis en intelligent mand, som formåede at bruge sin begrænset taletid til alligevel at få fortalt sine finurlige og veludtænkte historier bag tilblivelsen af sine bøger, sine ideer og ikke mindst hvorfor, han er vild med Spanien.

signeret

Jeg fik min bog signeret. Efter arrangement var slut, gik jeg med bankende hjerte op til panelet, og fik Leif til at skrive en hilsen til mig. Det ville han heldigvis gerne. Han kommenterede endda, at det var en gammel sag, som jeg havde taget med. Umiddelbart ved jeg ikke helt, om det er positivt eller negativt, men jo; det er også mange år siden, at jeg læste Leif Davidsen første gang, så bøgerne er vel gået hen og blevet gamle sager med tiden.

12 thoughts on “Signeret

  1. Træls med dén moderator! – og jeg tror helt givet, at Leif D. har synes godt om at signere en bog, som tydeligt er læst og ikke helt ny … Det vidner om et ærligt “forhold” til forfatterskabet – og ikke bare sådan: nu er han her og så kommer jeg lige med splinterny bog indkøbt til formålet -skulle jeg mene … 🙂

  2. Ja, han var faktisk lidt en pestilens, vi var kommet for at høre Leif Davidsen, som jeg ved fra tidligere foredrag altid har en spændende historie i ærmet. Og så har han jo en fantastisk stemme, som er indbegrebet af TV-Avisen og et koldt Sovjetunionen. Jeg tror også han synes det var rart at signere en gammel bog, købet af den er jo blandt andet også grunden til, at han nu udgiver i Spanien 😉

  3. Hej Fisker.
    Pudsigt, men har lige læst “den bette avis”, og kunne se, at selv samme Davidsen, kommer til Skørping bibliotek d. 13/11.
    God dag !

  4. Der er noget helt specielt over at få sine bøger signeret. Jeg holder osse meget af Leif Davidsen – har sidst læst “Den ukendte hustru” – dejlig og spændende læsning – han skriver rigtig godt. Har du læst den? Kan godt genkende fornemmelsen med at have lyst til at lukke munden på moderatoren!!! 🙂 Jeg har mine bøger i rigtig laannnng tid, det er helligbrøde at smide dem ud og jeg læser dem gerne mere end en gang.

  5. Det var synd, at moderatoren ødelagde noget af oplevelsen. Men det må være noget helt særligt at møde en forfatter, som man er glad for at læse. Skønt at høre at du fik en personlig hilsen :o)

  6. Angel, vi er vist paa sammen maade. Jeg verner ogsaa om mine boeger, og kunne ikke droemme om at smide dem ud. Flere af dem har jeg laest et par gange og goer det gerne igen.
    Jeg har ogsaa laest den ukendte hustru, men har den ikke selv. Jeg laeste den hos min veninde, da vi var i KBH i april 🙂

    Madame, det var en skam med ham moderatoren. Han fyldte lige en tand for meget i arrangement, som ikke drejede sig om ham 😉
    Jeg synes det er fascinerende at moede og hoere personerne bag de boeger, som er i stand til at opsluge en paa fuldtid i et par dage 🙂

  7. Pingback: Læsetørkens afslutning « fisker & fernández

Skriv et svar

