Vintertid

Der var helligdag i går, Allehelgensdag. Uden jeg sådan helt havde opdaget det. Sikkert fordi det var lørdag. Fernández og jeg bor med udsigt over Madrids største kirkegård, Cementario de la Almudena, som med sine 120 hektar sniger sig op på at være en af Europas største. Da jeg først blev klar over, at det var Allehelgensdag (nyhederne gjorde udslaget) kunne jeg pludselig se, hvordan det summede af vigør ovre på kirkegården. Ude på gaden var der lange bilkøer, og inden for murene drønede både biler og busser rundt.

Vinteren er ved at være over os. Der er sne på toppen af bjergene ude i horisonten, og vejret er meget ustabilt. Regn er vist kodeordet her omkring. Flere steder i det nordlige Spanien er der begyndende kaoslignende situationer involverende sne og is. Vi har sat varme på og sofatæpperne ligger klar til brug.

Jeg sidder og tager tilløb til en spinningtime. Det går lidt trægt, men skal nok lykkes…

5 thoughts on “Vintertid

  1. Kom du til spinning? Det tror jeg på :0)

    Jeg skal have købt mine egne sko og et par bukser med ble til spinning, så jeg rigtig mener, at der er en sjov træningsform ;0)

    Billedet er ret godt. Voldsomt, aktivt og dog så roligt.

  2. Jeg kom afsted, Marianne, og kunne godt mærke, at det var et par dage siden sidst… Jeg skal løbe et løb på søndag, og træner mere løb end spinning i disse dage, men lidt variation skulle der til på en kold søndag 😉
    Jeg har skrevet sko på ønskesedlen til jul, de er næsten ikke til at undvære når man først kommer i gang. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er nødvendigt med bukser 🙂

    Tak for din kommentar om billedet, jeg ville ønske, at du kunne se himlen den dag. Den var så vild 🙂

  3. Det er et fantastisk billede du har taget! Den ser næsten ud til at varsle vinter og kulde – så det er godt, at I har varme på nu. Det har vi haft i 1½ måned, og vi har haft den første nattefrost 🙂

  4. Ja, jeg må sekundere (hedder det forresten dét når det er 2?) Marianne og Madame – meget smukt og lidt “ildevarslende” billede 🙂 Jeg har aldrig oplevet en Allehelgensdag i et katolsk land – men ville gerne – jeg synes tanken om, at mindes sine døde med det der vel nærmest minder om en lille fest, er så smuk 🙂

  5. Madame, det varsler nemlig, og lige bad ved skyerne er der sneklædte bjerge 🙂

    et cetera – godt spørgsmål… Billedet varsler om forandringer, og jeg skal dælme love at de kom, her er skide koldt!
    Allehelgensdag er en helt speciel dag her, og folk bruger oceaner af penge på blomster til deres kære. En smuk gestus 🙂

Skriv et svar

