Bryllupsinspiration

Fernández og jeg skal jo giftes. Det sætter ligesom gang i en del planlægning. Specielt fordi brylluppet skal holdes i en by 500 kilometer fra, hvor vi bor, og ikke mindst fordi der også kommer en masse mennesker fra Danmark.
Jeg har aldrig været typen som har drømt om, hvordan mit bryllup skulle være ned til mindste detalje. Men der hersker ingen tvivl være om, at jeg godt ved, hvad der ikke skal være. Det er måske nogle underlige detaljer, som jeg hænger mig i, og Fernández kigger da også undrende på mig en gang i mellem. På det område er jeg nok en bestemt dame, men det vidste han vist godt i forvejen.
I dag købte jeg Vogue Novias, Vogues spanske bryllupsmagasin, for at blive inspireret til nogle af de mange detaljer, som man åbenbart skal hænge sig i, når man sådan skal giftes. Inden man går ind i bryllupsfasen aner man ikke en skid om bryllupsdetaljer; farver, invitationer, kjoler, designere, blomster, menu og hvad har vi. Fra den ene dag til den anden træder man pludselig ind i en boble, som mest af alt minder et parallelt univers. Lige pludselig taler man bryllupssproget, og folk står bare på sidelinien og glor måbende på en. Jeg forestiller mig noget lignende sker, når man skal være forældre.
Jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg skal starte. Men det er jo også første gang. Måske tager jeg det stille og roligt, fordi jeg i virkeligheden er overbevist om, at jeg godt ved, hvor kjolen skal findes. Datoen har vi jo. Og kirken, præsten, blomsterne og festlokationen er også på plads. Der er noget interkulturelt papirarbejde, som skal klares. Men det har jeg fået lovning om assistance på.

Skulle jeg i virkeligheden ikke bare læne mig tilbage et par måneder til og nyde, at vi allerede er kommet så langt? Jo, det tror jeg, at jeg gør…

31 thoughts on “Bryllupsinspiration

  1. Therese, jeg har et par stykker i kikkerten, men de skal jo på, før man virkelig ved om det er noget. Glæder mig sådan 🙂

    Joan, ja, de er utroligt smukke. Jeg kigger rigtigt tit på dem 😀

  2. Hvor er det bare spændende at følge. Tak fordi vi må det!

    Kjolerne er vild smukke. Jeg er ret vild med nogle af de snit nogle af kjolerne har. Det må være svært at skulle vælge.

    Heldigvis er der jo et stykke tid endnu, så vi kan følge endnu mere med 😀

  3. Michael, eftersom vi begge er kristne, døbt og konfirmeret er det muligt at blive gift i enten en katolsk eller protestantisk kirke. Vi har valgt at blive gift i en katolsk. Jeg skal have ‘tilladelse’ fra begge instanser, folkekirken og den katolske kirke, og love at jeg vil opdrage mine børn i den katolske tro.
    Jeg er ikke helt inde i detaljerne, men som sagt er det tid til det 🙂

    Marianne, selvfølgelig må i følge med. Der skal nok komme mere 🙂
    Det er også snittene i deres enkelthed, som jeg er forkelsket i. Jeg drømmer faktisk lidt om dem om natten 😉

  4. ÅHHH den katolske bryllupsseremoni er så smuk. Det glæder jeg mig til at høre langt mere om – når du kommer detil.

    I det hele taget synes jeg det er spændende at læse om de kulturforskelle du oplever som dansker i et fremmed land.

  5. At prøve brudekjole/r er fantastisk. Jeg vidste med det samme da jeg fik KJOLEN på. Glæder mig til at se hvilken kjole du vælger – er helt sikker på du bliver en smuk brud. GLæder mig til at følge med på sidelinien 🙂

  6. Fantastisk smukke kjoler, og der var der et par, jeg godt kunne bruge… helt sikkert. Jeg er nok bare mere “pyntet” i min stil til et bryllup end de her kjoler. Men meget smukke helt sikkert.

  7. Det skal da bare være sådan… det sker (som regel) kun én gang i ens liv; så skal det da også være med det helt store.

    Kjolerne er utroligt smukke – jeg kan godt lide de superenkle uden broderier eller noget… men nu kan du jo ikke sige, hvilken du vælger – Fernandez må jo ikke vide det inden… vi må holde spændingen!

  8. Mette, den er meget smuk og kirken vi skal giftes i er ualmindelig smuk. Der er et par ting, som skal laeres og oeves inden. Der er jo lidt flere ritualer at huske paa.
    Kulturforskellene vil altid vaere der. Jeg synes ogsaa de er sjove, man laerer jo nye tilgangsvinkler hele tiden. Det er ikke altid de er lige rentable, men de er en del af kulturen 😉

    Anette, jeg glaeder meget til at faa en paa 🙂

    Madame, der skal nok komme meget mere. Vi er foerst lige begyndt 😉

    Deborah, saadan er vi jo forskellige. Jeg har altid vaeret til det enkle og simple, og jeg er naesten sikker paa, at det ogsaa bliver saadan med min brudekjole 🙂

  9. Hej P.

    Ingen grund til panik, kan jo læse at det går godt med planlægningen og langt er du jo nået.

    Det er da nogle helt fantastiske smukke kjoler, håber du finder den helt rette.

    Nyd det, er helt fantastisk med denne overstadige følelse.

    Knuzz herfra.

  10. Hobs, tak for indsigten, du har jo proevet det, saa jeg lytter til dig. Jeg ved bare ikke om det er for tidligt at begynde eller om man overhovedet kan begynde for tidligt 😉

    Jeg nyder det 😀

  11. Hvor er det dejligt med alle de kommentarer du får i din blog, til bryllupsforberedelserne. Ja, med de brudekjoler, som du har sendt et link til, så bliver det svært, at få dig med ind og kigge på brudekjoler her i omegnen, når du kommer hjem på ferie
    Måske kan du også her i bloggen få gode råd , når vi når til kransekagen, som skal sendes til Spanien. For noget dansk skal vi ha’ på bordet.Jeg ved jo allerede at menuen ikke bliver suppe, steg og is.

  12. Fisker, de kjoler er fantastiske. Store skud uden at være flødeskumskage. Du bliver så smuk.

    Grethe, der ligger en dansk bager ‘Pan y Pasteles’ i Los Boliches og i Fuengirola. Måske det nemmeste var at lave en aftale om kranskage der.

  13. Whaw, hvor jeg glæder mig til at se dig i en af de kjoler – rigtig godt valg.
    Dejligt at være på forkant med det hele, så er der plads til uventede overraskelser 😀

  14. Ha ha, mutti, du kan vaere sikker paa, at det ikke bliver suppe, steg, is 😉 Jeg har et trick i aermet angaaende kransekage, jeg skal bare lige overbevise personen.
    Mon ikke der skal proeves et par stykker oppe nord paa ogsaa. Det skal man da sammen med sin mor 😀

    Nurhanne, tusind tak for det 🙂

    Rikke, de kjoler er lige min stil. Ikke for meget puf og enkle snit. Jeg vil lige kigge naemere paa det bageri i Los Boliches, det er nemlig der min svigerfamilie har lejlighed. Det er nok det taetteste vi er paa en bager, som kan levere den autentiske vare.

  15. Det er så dejligt at få lov at følge forberedelserne – og jeg er helt sikker på, at det bliver et fantastisk og meget, meget stemningsfyldt bryllup – og med det smukkeste brudepar, selvfølgelig! 🙂

  16. Ja, selvfølgelig skal vi kigge på brudekjoler sammen, men hvor går vi hen og finder dem så smukke, som dem du allerede har kigget på? Jeg tror ikke Lilly modellerne kan måle sig. Selvfølgelig findes der også andre steder, og det må vi jo finde ud af inden du kommer hjem.

  17. et cetera, det bliver under alle omstændigheder et anderledes bryllup. En god blanding af dejlige mennesker 🙂

    Grønlandsposten, det er rigtigt, jeg føler bare ikke der er mere, som jeg så’n lige kan lave pt 😉

    Mutti, det skal vi i hvertfald. Jeg tror heller ikke det bliver en Lily 😉
    Jeg forhører mig lige rundt omkring hos de gifte tøser 🙂

  18. WOW – paa en eller anden maade var det helt gaaet min naese forbi, men rigtig hjertelig tillykke med det. Det naeste aar flyver afsted, men du skal nok naa det hele. NYD planlaegningen, men husk at i nok skal blive gift skoent servietterne ikke passer perfekt til dit stroempebaand. Forresten – bliver bloggen saa en fernandezfernandez? 🙂

  19. Tina, det er jo heller ikke blevet blaest helt op (endnu), men tak skal du have 🙂
    Jeg haaber det bliver en fornoejelse at planlaegge, jeg fornemmer allerede at udfaldet bliver godt 🙂
    Jeg tror ikke bloggen bliver til fernandez & fernandez, i Spanien tager man aldrig det samme efternavn, men giver hvert sit til sine boern i stedet for. Jeg ved faktisk slet ikke om jeg kan faa lov til at snuppe Fernandez…

  20. Hej P

    Det er virkelig seje kjoler – personligt er jeg meget til den på første side og side 17 🙂 Men må jo spændt vente på, hvad du falder for.

    C

Skriv et svar

