Postkort fra provinsen

Der var hængende huse og middelalderlige kældre, hvor man kunne tage sig et glas. Der var brostensbelagte gader og stræder, og trapper op og ned. Der var efterår og skoven duftede så fantastisk af gran og timian.

Der var ikke mange svampe, men det blev da til et par stykker. Ristet i olivenolie på en varm pande. Svampemanglen blev der kompenseret for. Der var paella med kanin og kylling. Jo, vi blev sørget godt for.

Og så var der Lola. Hun gjorde sig til og kom luskende, viftende med halestumpen i tide og utide. Hun var ikke til at stå for, og hun vidste det udemærket godt selv.

Nu sidder vi her med røde kinder og benene oppe. Jo, vi har bestemt hygget os.

15 thoughts on “Postkort fra provinsen

  1. Lola er da komplet uidmodståelig med sit store underbid, haha …
    Det er godt at høre, at I har haft en dejlig weekend med god mad og spændende oplevelser 🙂

  2. Øj, for en herlig hund. Man kan lige forestille sig hvordan hun kan fnyse snot og ryste på hovedet samtidig 🙂

    …paellaen ser nu heller ikke så tosset ud.

  3. Madame, hun havde totalt underbid og smaa skaeve taender 🙂

    Rikke, den var bare saa soed og jeg fik helt lyst til at faa en hund, selvom vi har aftalt at saadan noget skal vi ikke til at boevle med.
    Paellaen maettede godt… 🙂

  4. Jeg havde godt nok aldrig hørt om paella med kanin – det er vist vinterudgaven? 😉

    Jeg tror, at jeg har en pyskologisk barriere mod at spise kanin siden eg var au-pair i Paris og Madame ringede hjem for at bede mig forberede kødet til aftensmaden – uden at sige, hvad det var! I køleskabet lå en kanin med hud og hår, som jeg skulle flå…. NEJ TAK!

    Dejligt med sådan en frisklufts-week-end.. det lader godt op til ugen!

  5. Nille, der er skam en af standardudgaverne. Der er ogsaa sort paella med blaek fra blaeksprutten 🙂
    Jeg har faktisk aldrig spist kanin foer jeg kom herned. Hvis det er paa menuen er jeg altid frisk. Det smager superlaekkert. Dog er jeg ikke sikker paa, at jeg ville vaere saa kaek, hvis jeg selv skulle flaa den 😉

  6. Dejligt postkort – sådan en weekend kunne man sagtens lokke mig med på – også 🙂
    Lola er forresten pragtfuld – og navnet passer i dén grad til hende, af én eller anden grund …

  7. ÆÆÆÆÆÆÆææææælsker paella – det er bare så godt. Hmmmmmmm, sidder her og savler. Det må stå på menuen til sommer – kæmpepande på terrassen – yes.

  8. et cetera, jeg kunne ogsaa godt bruge een til weekend derude paa boehlandet, det var sgu’ saa fredfyldt 🙂

    Sister Bonde, du skal da ud og investere i alt grejet saa. Her er det enhvers mands eje 😉
    Jeg elsker ogsaa paella, men helst med skalddyr eller sort, som beskrevet ovenfor, med alioli. MUMS! 🙂

  9. Vi lånte engang hele grejet i Magasin Cafeteria (arbejdede i Magasin Ejendomme) og tog det med til en familiefest, købte alt hvad dertil hørte og fremstillede en paella, som var/er Spanien værdig. GUF.

  10. Mums, hvor ser den bare godt ud, den päella, jeg har det som dig foretrækker skaldyrsudgaven. Men kanin er suverænt i Päella, husker at jeg fik det første gang i 1987 på Mallorca. Boede på et lille hotel, hvor værten var en glimrende kok, han lavede så päella én gang om ugen. Folk mæskede sig så det stod ud af ørerne…… lige indtil de fik at vide, at der var kanin i, du skulle ha’ set deres ansigter. Nogle blev stiktossede og klagede, ja, endda til rejsebureauet, det var i de år, hvor det stadig var billigst at bruge charter i stedet for selv at sørge for det hele. Sikken en ballade – jeg blev siddende sammen med værten og et par andre af de mere “eventyrlystne” turister og fik en del sangria mm den aften, den reaktion skulle altså lige skylles ned :-))) Men siden har jeg spist rigtig mange päellaer med kanin og også lavet det selv.

  11. Sole, sikke en skoen historie! Saadan er det at vaere eksotisk 😉
    Jeg kan fortaelle dig, at jeg i weekenden spiste noget rigtigt laekkert koed ‘para picar’, som viste sig at vaere noget ‘suspekt’ faarekoed fra et mystisk sted paa dens krop… Jeg blev dog ikke sur, og det smagte jo godt 😉

  12. Nåeeeee, du har været sammen med en “buller”, de er så skønne. Min engelske bulldog på 12 et halv er den ældste i DK (blandt de registrerede) 🙂

Skriv et svar

