Intens oplevelse

Jeg var til spinning i går. For første gang i hele mit liv. De første ti minutter af timen gik med at tænke, at det også var den sidste gang. Faktisk overvejede jeg at simulere en skade for at slippe ud fra den umenneskelige tortur, som jeg frivilligt havde udsat mig selv for. Med brændende lunger gennemførte jeg. Jeg sluttede af med en følelse af at skulle kaste op. Den følelse har jeg ikke haft siden først i halvfemserne, hvor min fodboldtræner havde en dårlig dag, og satte os tøser til at løbe en Cooper test for fulde sejl.

Ind imellem alle disse grimme associationer, som jeg på mindre end en time fik opbygget omkring spinning, har jeg besluttet at vende tilbage. Jeg skal nok få gjort kål på de brændende lunger, den ømme popo og ben der hjuler der ud ad uden at hovedet kan følge med. Jeg har da for hulen tilbragt hele livet med at cykle.

13 thoughts on “Intens oplevelse

  1. De har taget spinning af programmet i mit center – eller også var det ham Tortur-Kurt, der langt om længe havde fået taget livet af dem allesammen 😉

    Det er en supersej ting… og kommer virkelig an på om det er en god instruktør. Men gud, hvor ville jeg altså hellere kunne cykle ude i naturen – for det har vi gjort hele vores liv… da vi altså boede i lande, hvor det kunne lade sig gøre…

  2. Nu er jeg jo en svoren tilhænger af naturmetoden, altså at løbe/gå/cykle ude i naturen, hvis man har muligheden og bor et sted, hvor det kan lade sig gøre. Det minder mig om i går, hvor jeg var på en café, som støder op til et fitnesscenter. Man kan kigge lige derind, og det var et sjovt syn af spinnende mennesker til min kyllingesalat, haha .. :o)

  3. Nille, underligt at de har taget det af programmet. Her valfarter folk til det og man skal kaempe om cyklerne. Det er ret sejt, men man skal lige have styr paa ideen foer det giver mening. Min motivator er alle de kalorier man braender paa utrolig kort tid 🙂

    Jeg synes ogsaa det er rart at cykle ude i det fri, og her i Madrid er der endda en cyklering, men jeg har ingen cykel og heller ikke plads til den nogen steder… Men en gaatur kan man altid tage sig 🙂

    Madame, du har de bedste omgivelser til at udnytte naturen til at dyrke sport i. Jeg tror desvaerre, at det er sundere for mig, at dyrke sport indendoers paa en regulaer basis. Her er nemlig usandsynligt mange biler, alle steder 🙂

  4. Spinning er fedt… !!
    I DK gik jeg til spinning 4-5 gange om ugen og havde indimellem en dobbel eller triple time… (endnu federe…) Men jeg husker tydeligt første gang jeg sad der på en cykel der ikke flyttede sig en milliter selvom jeg tonsede rundt i pedalerne… – Aldrig igen sagde jeg og alligevel sad jeg der kort efter… Det er FED motion… 😀 God fornøjelse næste gang…

  5. Sad selv med den samme følelse første gang jeg deltog i spinning her i Holtet. Her er der også kamp om cyklerne og en plads på et af de 7 hold, fantastisk i sådan en lille by.
    Håber snart at jeg selv får taget mig sammen til at starte igen, da jeg synes det var god og fed motion.

  6. Hvad pokker, Hobs, er spinning ogsaa naaet til Holtet? Du er da noedt til at komme i gang igen, der er jo lige ovre paa den anden side af vejen. Glaeder mig til at se dig snart 🙂

  7. Ok, så skal jeg altså bare springe ud i det der spinning…

    Jeg har skoene og bukser med polstring, så der er ingen undskylding. Der er mange timer for mig at vælge imellem, så den kan jeg heller ikke bruge…

    Jeg skal prøve det, men har sagt det i snart ½ år!

    Nu har du afprøvet for mig, så måske er jeg så klar nu 😉

    Det lyder som en fed træningstime.

  8. Hej. Efter lang tids smugkikkeri på din blog, bliver jeg nødt til at kommentere SPINNING. Hold ud Pernille og du vil opleve suset af endorfiner og måske blive afhængig af denne træning. (Endorfinjunkie)
    Skal der være en sammenligning med spinning må det være en AC/DC koncert. Til din oplysning er der billetsalg fra 21/10 til koncerten i Palacio de los Deportes d.2 april 09, og du skal være hurtig. Kasper og jeg tager til Bremen. Kh

  9. Jeg har set billeder af det og syntes det ser sjovt ud – dog uden en gal person der sidder forrest og råber……Du må godt nok ha/få stramme baller

  10. Marianne, jeg har ogsaa taget et monsterstort tilloeb, men det skal nok blive fedt. Nu proever jeg igen i dag. Du har udstyret – afsted med dig! 😉

    arne, endlig kunne jeg faa dig til tastaturet. Jeg holder ud, jeg skal bare lige over de foerste par hurdler 🙂
    Dig og Kasper er et par aegte rock ‘n’ rollers! Fedt med saadan en tur til Bremen – mig og AC/DC har hverken fortid eller fremtid sammen, saa jeg gemmer Palacio de deportes til noget mere smooth 😉

    Marianne, stramme balder er et must for at fortsaette! 😀

  11. Fisker, du skal bruge et pulsur så du har styr på om du får lagt for meget belastning på. Ellers kan sådan en time slå en ihjel. Men det er pissegod træning og man bliver høj af det.

Skriv et svar

