Juledetour

For sådan en som mig, falder julen helt perfekt i år. Weekenden lige før jul giver nemlig basis for en superlang juleferie i Danmark uden at skulle bruge flere feriedage og gruble over at få puslespillet til at gå op. Elleve dage får vi os sneget op på, og det er endda inkluderet den totale detour, som i sidste ende munder ud i en let og billig løsning.


Efter venlig påmindelse har Fernández og jeg investeret i juleflybilletter her til morgen. Vi skal flyve fra Málaga til Aalborg. Direkte du. Det lyder måske lidt mystisk, at vi kører 500 kilometer for flyve direkte til verdens navle. Grunden til at vi kører hele den lange vej til det sydlige Spanien er, at vi efterfølgende skal holde juleferie på de kanter. Ergo vi skal derned alligevel og hjem igen dernede fra. Så sådan ser dette års combo ud. Vi synes selv vi er helt vildt smarte…

18 thoughts on “Juledetour

  1. Ja, julen ligger helt perfekt i år – det er dejligt, at vi undgår at bruge feriedage på at holde juleferie. Og der er kun godt to måneder til, kors hvor jeg glæder mig. Det er smart, at I lader Malaga være jeres udgangspunkt, når I skal ende der alligevel 🙂

  2. Madame, jeg glaeder mig lige pludselig ogsaa meget. Julen er en hyggelig tid og i aar faar vi tid til at hjaelpe med forberedelserne 🙂

    Irene, vi er ikke helt tabt bag en vogn (hvis vi selv skal sig det) 😉

  3. Groenlandsposten, man skal vaere hurtigt ude, og det er faktisk Irene du skal takke, hun er primus motor for at vi alle faar koebt billetter og kommer til Danmark i julen 😉

  4. Jeg syntes også at i er vild smarte og jeg skal nok sørge for at vi får en rigtig hvid jul i år…. så fernandez kan godt begynde at glæde sig

  5. Jeg vil bare lige sige at det slet ikke er mig, der er sådan på forkant, det er min elskede, som går hårdt op i at jeg kan være sammen med min familie og nyde de små, mens de endnu er det. Det var ham der skubbede … Dejlig skat jeg har!

  6. Irene, hils din skat og sig tak fordi han sørger for at os ude i den store verden får organiseret julebesøg i tide. Det er sgu’ da sejt at han har organiseret både rejser fra Irland, Spanien og Grønland nærmest uden at vide det 😉

  7. Herligt at I alle kommer hjem til jul, også selvom vi er nogle for hvem weekends og andet godt er fuldstændigt ligegyldigt, for der er to helligdage fri til hver, værsgo at vælg 🙂

    Så er det da godt at jeg bor i Danmark, så jeg alligevel kan nå at være lidt sammen med familien 🙂

  8. Lene, det er skønt. Jeg er godt klar over, du hører under andre arbejdsvilkår, jeg har flere veninder i samme profession som dig og son står og skal vælge til og fra i højtiderne 🙂

  9. Kan kan julen jo godt komme, når I allerede er klar ;0)
    Jeg har fri hele julen, altså juledagene, for jeg skal arbejde nytårsaften og dagen efter fra morgenstunden. Det er min tjans i år.

  10. Det lyder kringlet men logikken er der jo! For mig falder den rigtigt dårligt i år med kun en helligdag hernede… men da jeg ikke skal rejse gør det jo ikke det store for en gangs skyld. Men hvor jeg kender den fornemmelse af glæde ved at have dem tidligt i hus!!!

  11. Nille, nu hvor du bliver i Bruxelles julen over, er kun godt nok at julen er ‘skæv’ for det arbejdende folk 😉
    Men du har ret, glæde ved billetten er sådan en rar følelese 😀

  12. Pingback: Helt ærligt… « fisker & fernández

  13. Pingback: Vi tør godt « fisker & fernández

Skriv et svar

