Papir paa

Fernández og jeg skal giftes! Helt praecist den 12. september 2009. Vi skal giftes i Écija; kirken er booket, praesten er blevet overbevist om, at han skal gifte en katolik og en protestant, og jeg er gaaet i total brudekjolemode. Bare fordi jeg kan.

Jeg har slet ikke en fornemmelse af, om den her foelelse af overstadighed naar at forsvinde paa et aars tid. Men med min begejstring for ting, jeg glaeder mig enormt til, er jeg bange for, at det bliver et yderst begejstret aar vi gaar i moede.

42 thoughts on “Papir paa

  1. STORT Tillykke!
    Hvor er det en glædelig nyhed.

    Jeg kan nu godt forstille mig, at din begejstring vil være der hele året. Du kan da ikke andet end smile, når du tænker over det.
    Så skal der gang i planerne, og rigtig arrangeres.

    Sikke en god nyhed 😀

  2. Tillykke !!! Hvor er det dejligt! Uhhh kan godt forstå at du er i ekstase over brudekjolen. Jeg selv er meget forelsket i Vera Wangs kjoler….men æhh…lidt dyre måske. Men inspireres kan man altid!

    Glæææder mig til at læse mere!!

  3. Marianne, tusind tak for det. Du har helt ret, jeg kan ikke andet end at smile. Faktisk tager jeg mig selv i at falde i staver og taenke paa haaropsaetninger og kjoler 😉

    Therese, tak 🙂
    Jeg er fanget i brudekjolens net, sjovt nok troede jeg ikke, at jeg var saadan. Men som sagt, overstadigheden laenge leve. Man har vel lov at droemme om Vera og alle de andre og som du skriver inspireres. Jeg lover dig, der skal nok komme mere, meget mere 😉

    MrsBaloui, tak for det. Jeg er sikker paa det 🙂

  4. Ihh tillykke!

    Man kan snildt mønstre begejstring et helt år. Det kommer til at gå hurtigt, når der sådan skal planlægges – og her er et år ikke for meget.

    Ihh brudekjoler, de er så fantastiske – hvor mange gange kan man blive gift, siger I? Med den samme mand forstås…

  5. Hej med jer!

    Det var lidt af en sensation, I dér serverede for os, selvom vi af og til indbyrdes har talt om, hvornår der mon skulle være bryllup nede i Spanien.

    Gudrun og Ingrid kører til Randers i morgen til Karens fødselsdag. Jeg holder mig hjemme. Helbredet er lidt skrøbeligt. Jesper skal til Friedrichstadt i Nordtyskland med drengene til et rostævne. Så kommer de sikkert hjem med medaljer. Det plejer de at gøre.

    Så hilser de alle på din mor og far, hvis nyheden da må komme ud nu. Ellers er vi naturligvis diskretionen selv.

    Hjertelig tillykke med fremtidsplanerne.

    De bedste hilsener

    Gudrun og Peder.

  6. Puk, tak – saa indstiller jeg mig paa et aars begejstring, det kan da kun blive sjovt 🙂
    Min kollega, som ogsaa skal giftes til naeste aar er lige kommet med et katalog til mig (er der ikke snart fyraften…). Det er helt fint at have en at gaa i ekstase med uden at vaere til irritation for andre 😉

    Gudrun og Peder, i er skam da inviteret 🙂
    Det er helt officielt, ellers havde jeg ikke annonceret det her 😉
    Vi var ogsaa inviteret til Karens foedselsdag, men man kan desvaerre ikke det hele. Maaske naeste gang. Jeg krydser fingre for boerneboernene!
    Ha’ en dejlig weekend 🙂

  7. Pernille, TILLYKKE!!!!

    Hvor er det bare skønt at læse den slags nyheder 😉 Har der været knæfald og det hele? Jeg tror ikke, at din entusiasme forsvinder – tværtimod bliver det kun bedre jo nærmere det kommer!

    Men – nu må han altså lokkes ud af landet på bryllupsrejse 😉

    Hvor bliver det bare spændende… nyd det!

  8. Tak for det, Pernille 🙂
    Der har ikke lige frem vaeret frieri paa den traditionelle maade. Man kan vel kalde det en faelles beslutning, som har vaeret noget tid under optraek.
    Du kan vaere sikker paa, at bryllupsrejsen kommer til at foregaa et sted ude i verden 😉

  9. TILLYKKE, hvor dejligt! Og som andre skriver en skøn nyhed at læse. Oh ja, jeg ville da også “gå helt i selvsving” – det må man godt, og også et helt år! Weee, hvor spændende!

  10. Felizidades guapa 🙂 Hvor er det spaendende for jer, og hvor jeg glaeder mig paa jeres vegne…

    En (skoen) udfordring det bliver, mon ikke? Saadan at skulle organisere et dansk/spansk bryllup med alle sine forskellige traditioner osv.

    Nyd det nu og endnu engang tillykke fra os i det nordlige og ekstremt vaade Spanien

  11. Tillykke tillykke!
    Det bliver spaendende, jeg haaber du skriver om hvordan man organiserer et bryllup naar der skal komme folk fra danmark etc., for det er egentlig den eneste grund til at jeg endnu ikke er blevet gift…jeg orker sgu ikke at planlaegge det, hehe.

  12. Deborah, tak skal du have. Det er meget spaendende. Helt vildt faktisk 😉

    June, tusind tak 🙂
    Tror det bliver sjovt at arrangere, min svigerfar er allerede ved at faa sved paa panden over, at man holder taler til et dansk bryllup 😉
    Du hoerer naermere…

    Anja, mange tak. Jeg havde ellers troet, at jeg kunne traekke paa dig og dine erfaringer 😉
    Jeg maa i gang med skitsebogen saa…

  13. En hora buena!, Felicidades Fisker. Jeg glæder mig allerede til at se billedet af kjolen – for sådan et klassisk stort spansk bryllup giver jo anledning til et KÆMPE skrud 🙂

  14. Rikke, tak skal du have. Du har helt ret; det giver i hvert fald muligheden for at optraede i en candy floss 😉
    Jeg er vist ikke saa bombastisk, som nogle af de tilfaelde jeg indtil videre har set, men hvem ved, det kan vaere at jeg bare skal proeve en…

  15. Det bliver spændende at følge – stort tillykke – og så send lige min datter hjem i morgen. Savner hende vildt.
    Tror bare ikke hun vil hjem – der er alt for fantastisk, siger hun.

  16. Sifka, MANGE TAK! Spansk marengs; ik mig, fjer i toppen; helt sikkert 🙂

    Sister Bonde, velkommen til og tak for din hilsen 🙂
    Jeg er sikker på, at de hygger sig hernede, men her er koldt i dag, så måske er det ikke så slemt at skulle hjem 😉

  17. Allerkæreste Fisker,
    Glæd dig, det er den dejligste dag, dette at erklære for alverden at det er jer to, sammen, fordi I vil det. Jeg har været gift i omkring 14 år og jeg lever stadig højt på kærlighedssuset.
    Elsk det, men husk, det slet ikke er størrelsen på marengsen der er væsentlig, det er hjertet der tæller det aller, aller meste. Jeg selv blev gift i blålilla lårkort i kirken med tyrkisk gevant som hoveddække … 😉
    Stort og varmt og godt tillykke!
    Kærlig hilsen,
    Irene

  18. Hjertelig tillykke, der er noget at glæde sig til 🙂

    For to år siden var vi til katolsk/protestantisk bryllup i Frankrig, det var en oplevelse. Og brudeparret blev helt overvældet over at vi kom så mange fra Danmark, det ville vi da ikke gå glip af 😉

  19. Irene, tusind tak for din hilsen, jeg sætter stor pris på dine ord. De varmer og giver mening 🙂

    lene, mange tak. Der er meget at glæde sig til. Jeg håber også at mine folk møder talstærkt op. Ikke mindst vil det betyde utroligt meget for mig, men samtidig vil de også få en speciel og anderledes bryllupsoplevelse er jeg sikker på 🙂

  20. Hjertelig tillykke, Fisker. Mon ikke begejstringen kan holde. Ellers var der ligesom ingen mening i det, vel, haha. Jeg har været gift i, dadada 23½ år, og kan stadig begejstres. Som de andre, glæder jeg mig til at hører om forberedelserne. God weekend til Jer !

  21. Nej, Pernille! Hjertelig tillykke – det var da en utroligt dejlig nyhed 🙂 Jeg er overbevist om, at begejstringen holder – og 1 år er slet ikke spor for lang tid til planlægningen, vel ;-9

  22. Helle, den skal nok holde. Det var mere overstadigheden, som jeg var nervøs for at belemre folk med et helt år 😉

    Kirk, det bliver i hvert fald sjovt 🙂

    anette, tak for det. Jeg tager dine anbefalinger for gode varer 🙂

    et cetera, mange tak – jamen, det er en rigtig god nyhed, som jeg ved der er nogle stykker derude, som har ventet på i lang tid (inklusive os selv selvfølgelig) 🙂

  23. Min lykønskning gives “fisker & fernández” til fælles – og så bliver det jo næppe mindre interessant at læse med på bloggen her fremtidigt 😉

  24. Lizelotte, det var altså ikke med vilje, at du smuttede 🙂 Jeg skal gøre mit for, at det bliver mindst lige så interessant, som et kongeligt bryllup 😉

    anjoe, tusind tak 🙂

  25. Wauw altså, tillykke x tusinde og endnu mer:)

    Det blir helt sikkert et fantastisk drømmende og glædeligt år du går i møde. Hvor er det bare dejlig læsning, og nysgerrig som jeg er satser jeg jo på at ALT bliver serveret her for os andre;) (eller næsten så)

    Finder lige en stjerne på nattens himmel og sender dig et kæmpe knus:)

  26. Sidste nyt.

    Det blev til 2 guldmedaljer i Tyskland i roning.

    Karl og Erik erobrede hver én.

    Så de var glade, da de kom hjem.

    Gudrun og Peder.

  27. Hej Pernille og tillykke.

    Jeg er kollega med dim mor og følger lidt med på din flotte side. Det var en fornøjelse at se, hvordan din mors øjne strålede i dag.
    Kirsten

  28. Aah tak, Pia, du er soed 🙂

    Peder, flot! de kan bare de drenge 🙂

    kirsten, tusind tak for din hilsen 🙂 Dejligt at hoere, at de straaler, oejene, hun har vist ogsaa ventet paa det 😉
    Jeg haaber, du har det godt?

  29. Hej Pernille
    Stort tillyke fra mig – ja, jeg synes jo jeg kender dig, selvom vi aldrig har mødtes, men din mor har jo fortalt om dit liv i Spanien og om den spanske svigersøn – og tro det, altid med smil på læben og smil i øjet, når hun taler om jer, så jeg tror du har fundet den helt rigtige mand i dit liv. Jeg kan da godt forstå, at du er oppe i skyerne, hvem vil ikke være det, og så at skulle giftes i Spanien, det må være spændende, de er gode til at holde sådan nogle højtidilige fester dernede. Nu har jeg endelig fundet ud af at kikke på din blog, så nu kan jeg følge med i dit liv. Nu ser jeg jo ikke din mor hver dag, da jeg jo er gået på efterløn, men det ved du måske. Jeg siger dig, jeg har det så godt og jeg er i sådan en ro med mig selv plus at nu har jeg tid og overskud til at besøge veninder og gå en tur i byen og alt muligt – nu vil jeg til at prædike for din mor, så hun kan stoppe til næste år – så kan hun (og din far også) måske give sig til at lære lidt spansk. Jeg har lige meldt mig til spansk på HF. Det er kanongodt og jeg synes allerede jeg har lært en masse.
    Jeg mødte jo din veninde i Spanien her i sommer – det var sjovt, ja verden er lille- rigtig sød pige og dejlige forældre, der var rigtig interesserede i at høre om dig, men det var jo begrænset, hvad jeg kunne berette.

    Kan du ha´det rigtig godt og glæd dig til den store dag også selvom der er lang tid til – tiden flyver afsted og lige pludselig så står du der i det store skrud.

    Kærlig hilsen Lissy

  30. Hej Lissy!

    Tusind tak for din kommentar, dejligt at hoere fra dig 🙂

    Det lyder som om, du er ovenud godt tilfreds med at vaere paa efterloen. Der er endelig tid til at goere en masse ting for dig selv. Hvor er det spaendende med spanskkurset, saa er i jo noedt til at tage en masse ture til Spanien, saa du kan faa oevet – det er nemlig her man laerer det helt rigtigt.
    Michelle fortalte godt nok da vi besoegte dem i sommer, at i kom paa besoeg og at i hyggede jer sammen. Dem stoeder i sikkert paa, paa de kanter igen.

    Ha’ det rigtigt godt og nyd al fritiden, den er velfortjent!
    Knus Pernille

  31. Så fandt jeg det 😉

    STORT tillykke. Hvor er det skønt for Jer. Jeg glæder mig så meget til, at følge med i alle dine forberedelser og læse om din glæde.

    Mys din kommende mand og få ham lige til at give dig et ordenlig knus fra mig 🙂

    Kram.

  32. Pingback: Bryllupsinspiration « fisker & fernández

  33. Årh – der er da vist et ret vigtigt indlæg jeg er gået glip af her. STORT TILLYKKE med det forestående bryllup. Jeg glæder mig til at følge jeres forberedelser. Bryllupper er bare fantastiske!! God planlægning 😉

Skriv et svar

