Derude hvor kragerne vender

I starten af vores ferie fik vi klemt en slags polterabend ind. Det kommende brudepar havde lejet et casa rural, altså et hus langt, langt ude på landet, og alle vennerne var inviteret til et par dages fest og fis inden brylluppet. Huset var sådan et typisk sydspansk landhus. Det var i princippet ret simpelt, men enormt hyggeligt, og så var der en lille bitte pool til også.

Omkring huset var begyndende appelsiner og et par gange om dagen kom gedehyrden og hans flok forbi omgivet af enorme mængder af støv. Yderst landligt og idyllisk. Andaluserne mente, at sådan noget man ikke mere deroppe i Madrid. Jeg kunne forsikre dem, at det også var et par år siden, at man i Danmark så velfungerende, så at sige, hyrder med stok og hund.

Vi hyggede os med grill, volley i poolen og danse/sangkonkurrence på playstation. Personlige synes jeg, at det er den mest ideelle måde at holde polterabend på. Ingen pinlige seancer og så kan man spankulere rundt i sin bikini en hel weekend.

12 thoughts on “Derude hvor kragerne vender

  1. Det lyder som en rigtig dejlig polterabend, Fisker! Nemlig ikke det der med pinligheder. Jeg kan se fårehyrden for mit indre blik, ren idyl 🙂

  2. Anette, den var lige som jeg ville oenske det, hvis det var mig 🙂

    Tina – det var rigtigt fedt! Saadan lidt sommerhustur paa den spanske maade 😉

    Marianne, du maa saette noget i vaerk, det kan jun anbefales 🙂

    Madame, jeg krummer taeer, naar jeg ser den ‘traditionelle’ 80’er polterabend. Faarehyrden var en bonusoplevelse 😉

  3. Øver I Jer? 😉 Det lyder meget mere afslappende end at skulle iføre sig neongrønne parykker og kæmpesutter… god idé!

  4. Det lyder ganske enkelt som den dejligste måde at fejre et brudepar på før brylluppet. Jeg er ellera inkarneret poltrabend-afskyer – hele konceptet er mig imod, som det oftest finder sted på disse kanter – opskruet og uden hverken formål (andet end at latterliggøre) eller “stil”. Det dér, at fejre venskabet med gode venner (som man naturligvis helst beholder også efter brylluppet) under afslappede former og med aktiviteter som rent faktisk morer og underholder – og så de omgivelser ikke at forglemme – det har da det hele – også formål og stil 🙂 Jeg kunne forestille mig, at man tager til det efterflg. byllup med virkelig lyst og et opstemt sind?

  5. Nille, du er sjaaaav! Ja, selvfoelgelig oever vi os, man kan jo ikke gaa rundt og holde i haand uden at goere alvor af det 😉
    Du har helt ret, det var meget mere afslappende end saa mange andre loesninger paa en polterabend 😉

    et cetera, jeg havde fornemmelsen af, at de gerne ville goere det sammen paa en hyggelig maade, hvor alle fik noget ud af sammenvaeret, laerte hinanden at kende eller fik genopfrisket et gammelt venskab. Man laerer jo folk at kende paa en anden maade over en weekend end bare ved en vild fest over nogle timer. Jeg glaeder mig i hvert fald til at se de mennesker igen paa loerdag 🙂

  6. Det lyder da som den mest perfekte måde at holde polterabend på… Måske sku man hahahah.. Dejligt i hyggede jer.

    Og håber du får en god weekend sammen med skønne mennesker på lørdag.

Skriv et svar

