En fantastisk følelse

I dag var første arbejdsdag efter første etape af vores sommerferie. Det var ikke svært at komme op i morges. Tværtimod. Vi har haft den bedst tænkelige ferie i det nordjyske med alt hvad vi kunne tænke os; sol, sommer strand, familie og venner. Og så et helt nyt levende lille væsen.

Vi har hygget og snakket, fået set dem som glædeligt kommer og besøger os. Der var endda plads til et par snævert indpressede gensyn, som blev aftalt i sidste øjeblik. Slutningen blev lidt hektisk, men det gør ikke noget. Vi fik set dem vi skulle og det er alt, som betyder noget.

Jeg fik badet. Mange gange endda. Fernández var ikke til at lokke. Jeg tror kun, at t-shirten var af een gang, mens vi var på stranden. Der blæste mente han. Men han sad jo også i skyggen under parasollen.
Det føles som om, at vi har været væk i uendeligheder. Vores blomster synes vist det samme. Stilheden fra sommerhuset er igen skiftet ud med en summende by. Men ikke længe. Der er flere planer i sækken.

16 thoughts on “En fantastisk følelse

  1. I var bare SÅ heldige. Dansk sommer, når den er bedst. Det glæder mig for jer, selvom Fernández nok ikke køber den der med sommer 😉

  2. Præcis, derfor har det været så fantastisk! Dejligt, dejligt, dejligt 🙂

    Fernández var imponeret af vejret, han ringede i hvert fald til Spanien og fortalte vidt og bredt om, at han sad på stranden i Danmark 😉

  3. Det lyder som en skøn ferie, selv om Fernández måtte lide i blæsten under parasollen. Dine bileder er bare så smukke, og sikke en fin mariehøne … 🙂

  4. Hvor heldig for jer at I fik en rigtig dansk sommer, men for at få en spanier i vandet skal vandtemperaturen nok op på omkring de 28 grader og dét bliver nok svært i Danmark ;.)

  5. Madame, så meget blæste der heller ikke 🙂 Tak for din søde kommentar!

    Anette, det var perfekt 🙂

    Lene, det var meget heldigt. Jeg har lige talt med min mor, og nu står det ned i stænger.
    Jeg blev ved med at sige til Fernández, at vandet var varmere end i Malaga, men det troede han ikke på 😉

  6. Kan forestille mig at Fernandez nok har følte det sådan lidt efterårsagtigt 😉 – Men heldigt, at I nåede at opleve “sommeren”… for nu er det slut. Det drypper, pjasker og rusker i alt der stikker for langt frem.

    Lyder som om I havde nogle skønne dage i lille DK. Fortsat god ferie. Bliver spændende, at se hvad du hiver op af sækken 🙂

  7. Jeg tror ikke, han foelte det var efteraarsagtigt, han sad nemlig i ly under parasollen. Jeg tror bare aldrig han helt havde forestillet sig, at det rent faktisk kan vaere strandvejr i Danmark 😉
    Det skal dog siges, at han ogsaa beholder troejen paa i Malaga, hvis det blaeser…
    Det var nogle dejlige dage! Naeste punkt blev fastlagt i gaar aftes, nu skal vi bare have bestilt og faa brikkerne til at falde paa plads 🙂

  8. Skøn ferie – og I havde da lige valgt det rigtige øjeblik! Ja ja Fernández få du vel ikke til at indrømme, at det kan blive RIGTIGT varmt i DK 😉 Jeg kender det kun alt for godt!

    Dejligt, at I også nåede at se den lille nye – sikke en timing!

    Forotsat god ferie!

  9. Pernille, det var super timing siger jeg dig 🙂
    Jeg faar ham ikke til at indroemme det, men jeg ved, at naar vi er syd paa, faar ALLE historien om, hvor varmt der var…

    Vi holder foerst ferie igen fra d. 14/8, men den skal nok blive god 🙂

  10. Du lyder fuld af overskud. Dejligt!

    Hvor var i heldige med vejret, sol sol sol.
    Hvor er den nu, hvor jeg har ferie!
    Skidt, jeg skal jo nok få sol nok 😀

    Det lyder til, at du nåede alt hvad du gerne ville og lidt mere til.

    Rigtig god arbejdslyst nu.

  11. Marianne, jeg er fuld af det (selvom her er MEGET varmt) 🙂

    Vi har vaeret rigtig heldige, men det skal man jo vaere en gang i mellem. Nu har vi haft fire aar med halvskummelt vejr, saa det er fortjent 😉

    Jeg er sikker paa, at solen nok skal komme tilbage. Ellers ved du jo, hvor du kan finde den!

  12. Hej begge to!

    Vi kan godt mindes billedet fra stranden i Hurup. Det er mange år siden, vi ferierede i sommerhus dér.

    Man kommer ligeledes i tanke om børnesangen:

    “Mari, mari, marolle,
    flyv op til Vorherre
    og be om godt vejr i morgen”.

    Et fantastisk billede at se på. Fin komposition, flotte farver. Billedet taler for sig selv.

    Dersom I sendte det ind til en aller anden fotokonkurrence, ville I få en flot placering.

    Godt gået!!!

    Hav det godt!!!

    Gudrun og Peder

  13. Hej med jer!

    Ja, er det ikke en skoen udsigt, naar man gaar ned ad stien til stranden?
    Mariehoenerne sad jo bare der og bad om at blive foreviget i den danske sommer, det var slet ikke til at overse 🙂

    Haaber i har det godt?

Skriv et svar

