Forfriskende pleje

For et stykke tid siden gjorde jeg et godt køb. Kort tid efter kom varmen til Madrid. Jeg har i dag indset, at det varer et par dage, før end jeg får brug for at varme mig på en kop skoldhed te. Min lige nu så medtaget mave kunne ellers have haft godt af det. Men jeg orker det ikke. Ikke mere varme end hvad godt er. Fernández, som ved hvad det handler om (varmen altså), proklamerer ellers altid, at man skal skal tage varme bade i varmt vejr. Så får man ikke bombastiske hedeanfald efterfølgende. Mon det trick også gælder for drikke?

Nu er det, som skulle være en varm kop te forvandlet til iste. Kun lidt forsødet. Med rosmarinhonning. Nestea go home…

4 thoughts on “Forfriskende pleje

  1. Det lyder fornuftigt at vælge i stedet for skoldhed te i varmen, Fisker. Fernández’ råd om varme bade i varmt vejr må være beregnet på indfødte – jeg ville nok vælge en kold douche 🙂

  2. Jeg har prøvet det med et varmt bad et par gange, jeg vil ikke sige at det ikke virker. Jeg laver en kombi, starter med koldt og slutter med noget halvlunkent 😉

    Det skal lige siges, at det som Fernández betegner som varmt, er ‘mandevarmt’. Altså ikke skoldhed 😉

  3. Jeg håber, det går bedre med dig. Specielt i den varme du beskriver, så må det ikke være det sjovest at være skidt tilpas.

    Engang, da jeg var lille, hørte jeg, at man skulle drikke varmt når det var varmt og koldt, når det var koldt!…
    Det er jeg blevet drillet meget med, for jeg kan ikke huske hvorfor, og ahr svært ved at forklare det 😉

Skriv et svar

