Vi hamstrer

Fernández og jeg slog et slag inden om supermarkedet på vej hjem fra arbejde. Her blev vi mødt af gabende tomme hylder. Faktisk endte vi med at gå derfra med det sidste (langtidsholdbare) mælk, brød, kødpølse og to pizzaer. Der var hvad det kunne blive til. Jeg havde ellers planer om at købe masser af ris, pasta, bønner og linser til disse krisetider. Det var der også andre, som havde tænkt på. Der var end ikke et riskorn tilbage at hamstre.
Vi får gæster på fredag fra Aalborg. Det huer mig ikke, at der er dårlige udsigter og manglende mulighed for at smage de lokale specialiteter, når gæsterne rejser så langt for at være sammen med os og ikke mindst opleve Spanien når det er bedst. Måske er det vildeste vi kan diske op med havregrød til den tid. I morgen må vi over til vores lokale slagter og stille os op i køen med bedende øjne. Måske har vi held der.

6 thoughts on “Vi hamstrer

  1. Det er helt uhyggeligt, Fisker!
    Det kan jo blive nødvendigt at tage uden for byen og købe ind i en periode. Men tænk mennesker der har små børn – det er da et mareridt.

  2. Madame, jeg var faktisk ret chokeret, da vi kom ind i butikken. Desvaerre er problemet over hele Spanien, hvor lastbilcahuffoerer nu blokerer ind-og udfaldsveje. Dermed tager det timer at komme ud og ind af byerne.

  3. Det er jo sindssygt… krigstilstande nærmest! De truer jo med at gå i gang her den 18. juni… jeg håber det virkelig ikke! Men måske skulle jeg allerede nu opbygge et lille nødlager! Men jeg kan godt forstå, at du ikke synes at det er sjovt når der er gæster. Restauranterne har vel også problemer med at forsyne sig?

Skriv et svar

