Flade ferskner

Midt i lørdagens indkøbsseance blev jeg endnu engang fristet på frugtfronten. Det blev ikke mindst til jordbær og en halv ananas, som eftersigende skulle være muy, muy rica lige nu. Når jeg handler ind hos vores frugt og grønthandler, kigger jeg altid folk over skulderen for at blive inspireret af deres eksotiske indkøb. I dag var der ingen at efterabe, så jeg måtte selv have pegefingeren frem og spørge.

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge. Hvad er det der?

Fire flade ferskner røg i posen. De dufter ualmindeligt godt, og jeg ser frem til at sætte tænderne i dem senere i dag. Jeg har senere læst mig til at de flade ferskner er typiske i middelhavsområdet, som på trods af deres lidt punkteret udseende, anses for at være en delikatesse på frugthylderne.

10 thoughts on “Flade ferskner

  1. Det er vist det man på fransk kalder hvide ferskner – og som er en kæmpe delikatesse, som kun findes i Middelhavsområdet nemlig! De smager eventyrligt!!! Jeg fik hamstret abrikoser i dag – jeg luller mig selv ind i en sommerfantasi! PS! Er poolen åbent? 😉

  2. Nille, jeg har smagt en og jeg må sige, at de smager sindssygt godt. Halvdyre men alle pengene værd!
    Poolen er åbnet, jeg har luret dernede det meste af dagen, og jeg har været i. Vandet var så koldt, at jeg ikke kunne bevæge mig, men man er vel viking 😉

  3. Dét var en interessant oplysning, mht de ferskner – jeg må vist bede husbond hold øje på vores franske marked – som ganske vist ikke ligger ved Middelhavet – men måske kan de godt fås alligevel …
    PS: Det lyder ikke ringe med dén pool, den kunne vi godt ha’ brugt her – IDAG har det været varmt!!!!

  4. et cetera, hold øje med dem! De er intet mindre end fantstiske 🙂
    Poolen var alt, alt for kold i dag. Efter første dyk holdt jeg mig til forstøveren med koldt vand 😉

  5. Som madame må jeg sige at de er meget dekorative…
    men jeg vil nu gerne høre dommen, med hensyn til smag..

    er den så overtruffen fantastisk i smagen??

  6. Pingback: Frugtlokkeren « fisker & fernández

Skriv et svar

