En spansk hverdag

Min dag i går fik mig til at tænke på, hvor forskellig den spanske hverdag er fra den danske. Den spanske dag er lang, og det meste af den foregår uden for hjemmet. Min dag, som ikke skiller sig forfærdeligt meget ud fra de andre, så sådan ud:

Kl. 8 – Vækkeuret ringer
Kl. 9 – Møder ind på arbejdet
Kl. 14 – Frokostpause med indlagt lur
Kl. 16 – Tilbage på kontoret
Kl. 18.30 – Afsted til motionscentret
Kl. 19 – Pumptimen starter med et drøn
Kl. 20 – Videre til en times pilates
Kl. 21.30 – Ud af badet og hjem
Kl. 21.45 – Der ligges an til Spaghetti Bolognese
Kl. 22.15 – Indtagelse af ovenstående
Kl. 23.30 – Totalt udsplattet under dynen

Man lærer det. Det tager tid, og så er det lige pludselig en livsstil.

11 thoughts on “En spansk hverdag

  1. Sikken en masse søvn man får omme i Spanien!!! Du får ca. to timer mere end jeg gør i døgnet, sådan på en gennmsnitsdag – altså antaget at man napper en lille time der til middag …

  2. Jeg tænkte også som Irene – det gad jeg godt hvis vi kunne sove så meget. Egentlig er den jo ikke så anderledes end den danske – bortset fra at man holder 2 timers frokost/hvil midt på dagen, hvilket tiltager mig.
    Hverdag går husbonden på arbejdet kl 5.30 og er hjemme i snit kl 18.30. (Aftensmad spiser vi så ca. kl 20) og der er ikke indlagt nogen siesta….. jeg tror jeg vil foreslå ham at vi flytter ned til Spanien. Jeg ville ikke sige Nej, for jeg elsker varmen 🙂
    Hasta la vista 🙂

  3. Det var sjovt at læse, Fisker! Dit døgn er jo forskudt i forhold til mit, som starter 4.45. Det er godt nok sent, du får frokost, men det er måske bare en vane. Går du i motionscenter hver dag?

  4. Det jeg egentlig proevede at paapege er, at den spanske dag foregaar uden for hjemmet, hvor meget af den danske forgaar i hjemmet. Hvad soevn angaar, saa er det vist kun mig, som sover saa meget her i landet. De spaniere jeg kender gaar aldrig i seng foer midnat.

  5. Madame, det var godt nok tidligt!
    Med hensyn til frokosten saa var det en pinsel i begyndelsen, men nu kunne jeg ikke forestille mig at spise frokost allerede kl. 12. Det er foeles alt for tidligt.
    Jeg gaar i motionscenter 4 dage om ugen 🙂

  6. Her står man gudskelov også først senere op – men hos mig er det altså 7.30 for at kunne være på kontoret kl. 9.00! Men frokost er kl. 12 – selvom vi egentlig spiser meget sent. Det med motionscentre tager en masse tid ud af kalenderen – tiden går bare så hurtigt med al det tøjskift osv.

  7. Nille, vi bor meget kort afstand fra hvor vi arbejder (3 km) og vi rammer faktisk ingen morgentrafik. Vi krydser en af hovedaarerne, M30 en ringmotorvej rundt om centrum, hver morgen, hvor folk holder i koe i flere timer for at komme paa arbejde.
    Motionscentret tager lidt tid, men det er det hele vaerd. Man sover saa fantastisk godt om natten 🙂

  8. Sikke en dag, men det lyder nu dejligt med den træning. Jeg elsker bare pump for tiden 😉

    Hvor sover du til middag? Tager du hjem igen eller gøres det på kontoret?

    En sjov beskrivelse af din hverdag 🙂

  9. Det lyder som et skønt liv 🙂 Spanien er jo et dejligt stort land, så mon ikke der er plads til lidt flere danskere dernede? 🙂

    God sommer!

  10. anjoe, det tager et par dage at vaenne sig til rullepoelse og frikadeller kl. 12 😉

    Marianne, jeg er ogsaa blevet pump freak 🙂
    Naar vi koerer paa arbejde er der tid til at tage hjem i frokostpausen og spise og lure den. Ellers spiser vi et sted ude i byen og undvaerer luren.

    Velkommen, Camilla 🙂
    Jeg er sikker paa, at her er plads til flere 🙂

    I lige maade!

Skriv et svar

