En varm og dejlig dag

I Benidorm bygger man opad og ikke indad. Her er tårnhøje bygninger langs med stranden langt ud i horisonten. Her er mange mennesker, og der hersker overhovedet ingen tvivl om, hvem størstedelen er. Jeg vil faktisk vove at påsta, at de har invaderet stedet. Og de hygger sig på, deres helt egen måde, det er tydeligt.
Dagens vejr startede rigtigt dårligt. Med regnbyer. Fernández og jeg trodsede dem, og gik en tur langs stranpromenaden, og pludselig åbnede skyerne sig og solen kom frem. Vi lavede et hurtigt badetøjsskift og plantede os solidt midt på stranden. Efter et par timer gik vi op til en af strandrestauranterne og bestilte en kæmpe paella de maricso og en kande sangría.

Vi er jo i Comunidad Valenciana, paellaens hjemstavn, så det kunne ikke være andeledes. Det smagte fantastisk. Vi spiste til vi sprak, og der var stadig mere ris i panden. Med topmave trillede vi ned på stranden og finlurede lidt, mens vi fik dagens sidste sol med.
Nu står den på Melodi Gran Prix. Vi er simpelthen nødt til at se, om Spaniens tåbelige, men vældigt iørehængende indslag slår Danmarks.

7 thoughts on “En varm og dejlig dag

  1. Hhhmmm – bare billedet får mine tænder til at løbe i vand!!! Og en god strandtur i både sol og regn – lyder som en perfekt dag!

  2. hej

    jeg er ‘faldet’ over jeres interessante blog – dejligt at høre ‘dernedefra’, når man nu er nødt til at tilbringe størstedelen af året i Danmark og kun lejlighedsvis i ‘mit’ Spanien 😉

    Så er det jo godt, man har den spanske mad – den kan jo godt laves her til lands … I er velkomne til at besøge min spanske madblog og min spanske madordbog

    http://spanskmad.dk

    hilsen

    Birthe

  3. Rikke, i gaar aftes snakkede om alt den laekre paella, som vi maatte efterlade, fordi vi bare for maette til at spise op. Man skal ikke undervurdere saadan en pandefuld ris 😉

    Hej Birthe, og velkommen til 🙂
    Jeg skal nok holde dig opdateret hernede fra, naar du saadan maa undvaere Spanien i tide og utide 😉
    Jeg vil helt sikkert foelge med hos dig!

Skriv et svar

