En sniger

I Spanien er der masser af reklamer i fjernsynet; mellem forskellige programmer, korte og lange reklamepauser midt i programmerne (faktisk bliver der ofte annonceret hvor mange reklamer der vil blive vist eller hvor mange sekunder eller minutter pausen tager), og så er der snigerreklamerne. Dem hvor værten af programmet pludselig sidder og taler om fordelene ved trådløst internet, madrasser, yoghurt med bifidus, en bankkonto eller hårfarve. De forekommer såmænd også midt i en fodboldkamp. Den eneste ‘advarsel’ du får er et minimalistisk publicidad i hjørnet af skærmen.
Jeg hader den slags reklamer. Rent faktisk synes jeg de er pinlige, mest af alt for TV-værten, og alt for påtrængende for seerne. Selv om den for for reklame frastøder mig, er jeg alligevel så hjernevasket hvad marketingaspektet i det angår, at jeg alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke over, om der mon er mere forbrugerrespons på disse snigere, og om de mon er dyrere end ‘almindelige’ reklamer…

6 thoughts on “En sniger

  1. Jeg holder ogsaa altid oeje med de skjulte reklamer, jeg kan slet ikke lade vaere. De her reklamer er bare saa platte, fordi det rent faktisk er et reklamespot, som de slaar over i, og saa er man ligesom tvangsindlagt, midt i programmet, til at hoere om alt muligt bras…

  2. Jeg er ogs rimelig trt af reklamer. Indimellem er det fint nok med reklamepause til kaffebrygning eller andet men at vrten ligefrem sidder og reklamerer – det m vre irriterende midt i en film 😦

  3. Ej, hvor må det bare være irriterende! Her kan man dog forlade reklameblokene, som man jo ved kommer – skynde sig ud i køkkenet og lukke ørerne.

  4. Plejer at trøste mig med at vi så ikke betaler licens 🙂
    Tak for dit tip på min blog, har prøvet blogbot, men ved “tilføj blog”, skal jeg vel skrive http://mallorca….. etc. , men så står der “ugyldig XML”?? ¡Socorro!

  5. Lene, du har helt ret, vi betaler heldigvis ikke licens og TDT er ogsaa langt fremme hernede, saa paa den maade er vi heldige 🙂

    Med hensyn til Blogbot, saa skriver jeg lige en email til dig 🙂

Skriv et svar

