Nu med have

Altså sådan næsten med have. På vej hjem fra Villanueva fik jeg slæbt Fernández med ind på en planteskole. Jeg har længe syntes, at altanen manglede lidt sommerstemning, og nu hvor foråret for alvor er indtrådt og muligheden lå foran os, skulle det være. Fernández begyndte at få nervøse trækninger ved indgangen, da han så min begejstring for næsten alt i butikken.

Jeg slap afsted med en jasmin, en pelargonie, en rosmarin og en citrontimian. Nu er jeg fri for at gå på krydderurterov i parken, hvor både rosmarin og timian bruges som buske. Fernández flottede sig og købte en orkidé til mig.

Nu er der stillet an på altanen, og jeg glæder mig allerede til jasminblomster og varme sommeraftener. Der er helt sikkert basis for endnu flere blomster og krydderurter. Lidt efter lidt.

9 thoughts on “Nu med have

  1. Det er så skønt med blomster på altanen – det er så hyggeligt og smukt at kigge på. Vi har en lille have men der står masser af krukker med skønne blomster om sommeren. Min mand er ligesådan når jeg vil i havecentret – nervøs for at jeg køber hele butikken med blomster og alt det skønne tilbehør de har i plantecentrene.

  2. Ifald din gode Fernández “kikker dig over skulderen”, som man siger, når du besøger danske blogge, ja så kan jeg faktisk godt forstå hans nervøse trækninger ved planteskolens indgang *LOL* Og orkidéen, puhha, den var jo billig i forhold til, at han forud havde regnet med, at I skulle leve af nul og niks de kommende måneder 😉

    Pøj, pøj med alt det indkøbte…

  3. Anette B – det er nemlig hyggeligt. Jeg kan maerke, at jeg snart skal paa planteskole igen 😉

    Anonym – . selv

    anjoe, du har helt ret. Det var billigt sluppet, og det tror jeg ogsaa godt han ved 😉

  4. Hvor er det dejligt at I har altan! Jeg ville også skynde mig at anbringe lidt blomster og panter på min, hvis det var en lejlighed, jeg boede i. Og dine nye planter lyder bare så smukke og velduftende.

  5. Madame, den er vi ogsaa rigtigt glade for 🙂
    Jeg glaeder mig til, at der kommer blomster i jasminen, ikke nok med at den holder myg vaek, den dufter jo ogsaa dejligt.

Skriv et svar

