Murcia og La Manga

Fernández og jeg skal paa romantisk getaway. Vi skal til Murcia, naemere betegnet La Manga del Mar Menor, i fire dage. La Manga er et langt, tyndt stykke land, som ligger mellem Middelhavet og Mar Menor (det lille hav). Tangen er cirka 16 kilometer lang og har med dens belligenhed strand paa begge sider. Jeg ser allerede mig selv sidde dasende paa stranden lige under solen med en koelig drink i haanden.

la_manga.jpg

Hvis man er saa heldig at bo i Madrid, har man nemlig fri den foerste og anden maj hvert eneste aar. I aar falder de heldigt nok paa en torsdag og fredag. Det kan man jo ikke andet end at udnytte. Fernández er lidt af en en hjemmefoedning, naar det kommer til sol og strand. Han har gentagne gange, i forbindelse med vores getaway, forsoegt at lokke mig med til Fuengirola paa Solkysten, hvor Fernández-klanen har deres sommerresidens. Omvendt har jeg trukket lidt i den anden retning og presset paa for, at vi skulle rejse et sted hen, som ingen af os har vaeret foer. Resultatet blev, at vi fandt et super tilbud datoerne taget i betragtning, saa jeg fik ret og Fernández fik fred. Eller noget. Nu skal vi i hvert fald afsted.

7 thoughts on “Murcia og La Manga

  1. Det ser meget særpræget ud med den lange landtange – og det lyder spændende! Håber klanen i Fuengirola tilgiver, at I ikke besøger dem i den lille ferie 😉

  2. Det ser superlækkert ud!!!! Fuengirola er jo heller ikke tosset…. en tur til Mijas (jeg er helt vild med restauranten deroppe!) Men man skal jo også se noget andet en gang imellem!!! Det bliver superlækkert for Jer!

  3. Pernille, Fuengirola er slet ikke tosset, men der ender vi jo til sommer, derfor mente jeg, at det var nu vi skulle ud og se noget andet. Kryds fingre for sol og varme, ellers får jeg sgu’ aldrig Fernández med til andet end Fuengirola i fremtiden 😉

  4. Hej Fisker & Fernandez.

    Jeg vil gerne invitere en pige fra Torremolinos på en uforglemmelig og romantisk date og vil i den sammenhæng høre hvad I vil anbefale?

    Havde umiddelbart forestillet mig at spise på Valparaiso (på vejen mellem Mijas og Fuengirola) skulle være helt fantastisk (fantastisk udsigt, de parkerer bilen, priser står kun på mandens menukort, live musik, osv. osv.) og slutte med lidt hygge på Chill-Out bar på stranden ved Puerto Marina.

    Har I nogle gode forslag?? (den kunne jo være den ene date blev til flere)

    Mvh Krumme

Skriv et svar

