En slap karklud

Puha, paasken var for haard ved mig eller ogsaa stod jeg i vindretningen af en kaempe maengde bakterier. Hele ugen er nemlig tilbragt i sengen med feber, halsbetaendelse og bronkitis kun afbrudt af tre laegebesoeg. Det foerste for at blive undersoegt for min slatne tilstand, hvilket resulterede i antibiotika og en seddel med tilladelse til to sygedage. Det naeste laegebesoeg var for at fortaelle laegen, at jeg stadig var for syg til at gaa paa arbejde, hvilket resulterede i mere medicin og en officiel sygemeldelse. Det sidste laegebesoeg i formiddags var en ren formalitet, det var nemlig for at bede om en raskmelding, saa jeg kan komme paa arbejde paa mandag. Sikke et system! Men jeg har da faaet det bedre…
Nu skal weekenden nydes sammen med Fernández og de tilrejsende Hr og Fru Fisker, som desvaerre ogsaa maatte lide lidt under min slattenhed. Jeg haaber I faar en god een.

9 thoughts on “En slap karklud

  1. Kender jo selv det system med at skulle sygemeldes og raskmeldes, så besværlig at man snart ikke orker at blive syg 🙂
    God bedring!

  2. Din stakkel!!! Håber, at det går bedre nu! Hernede skal man dog kun sygemeldes – men allerede den 1. dag… lidt omstændigt system! Rigtig god bedring og god week-end!

  3. Anne, det var en haard lang omgang, men jeg er fit for fight (laes: jeg har shoppet i dag og det er et godt tegn!)

    Ahh ja, Marianne – jeg har ogsaa slemt ondt af mig selv 😉

    Lene, ja, du kender det nok alt for godt. Sikke en ‘rollo’ med det syge/raskmelding…

    Nille, hernede skal man gaa til laegen og faa en ´justificante’ naar man melder sig syg. Den gaelder for den ene dag, men laegen gav mig en for to dage for at jeg kunne undgaa syge/raskmelding hvis jeg var frisk i onsdags. Men jeg maatte afsted igen… God weekend til dig soede 🙂

  4. Æv for katten. Godt at høre at du er på højkant igen. Beværligt system med de lægererklæringer, men igen så tror jeg de måske er nødvendige i et land som Spanien, hvor man (uden at ville fornærme nogen) ikke har helt den samme moral som heroppe nordpå.

  5. Rikke, jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet, og jeg er helt enig. Syge/raskmelding via læge er et absolut must hernede. Spaniere kan vist bare ikke administrere det ansvar 😉

  6. Sikke en redelighed, Fisker! Og sikke et bureaukrati I har i Spanien. Jeg håber, du er rask nu, hvor du begynder på job igen.

  7. Madame, jeg er mere eller mindre rask, heldigivs. Som du kan laese oven over, er bureaukratiet en noedvendighed. Mange spaniere kan bare ikke administrere det ansvar uden at udnytte det, og det vil koste alt for meget i statskassen med en skatteprocent omkring de 20 🙂

Skriv et svar

