Sydover

Lige om lidt gaar det sydover. Jeg har forsoegt at vaere totalt produktiv i dag, men tankerne om ferie og besoeg af Hr og Fru Fisker lige efter paaske har skruet gevaldigt ned for tempoet. Lidt har jeg dog faaet fra haanden.
Vi koerer til paaskens andet mekka (hvis man overhovedet kan skrive det?) Andalusien, hvor vi skal vi skal trave naetterne tynde, mens vi ser de karakteristiske katolske processioner. Selvom jeg ikke er hverken decideret religioes eller katolsk for den sags skyld er der noget meget rammende og fascinerende over processionerne. Det eneste jeg beder om, er at regnen holder sig borte, for ellers bliver der ikke rigtigt paaske, der hvor vi skal hen.

Ha’ en en dejlig paaske!

9 thoughts on “Sydover

  1. Det gad jeg godt også i Andalusien – sikke et skue du kommer til at deltage i og kedeligt er det ikke 🙂 En rigtig god påske ønskes du her fra ønskeøen i København

  2. Kan sagtens følge dig – det er så fascinerende med de optog! Det bliver superhyggeligt og så med næste uges besøg at se frem til også – det er jo superhyggeligt det hele lige nu 😉

    God påske til Jer!

  3. Jeg håber også, du lægger et par billeder ud fra Andalusien – det er bare så smukt! God påske i det, der er tilbage af den!

  4. Hola Fisker

    Jeg håber du har haft en bedre påske end min (med snevejr i Nordspanien). Chancen var da i hvert fald bedre sydpå. Men var det noget med at flere af processionerne druknede i regnvejr? Superærligt hvis det var tilfældet…. jeg husker stadig min første påske i Sevilla – hold da op – det var lige til at blive helt religiøs af.

  5. Tak for alle jeres hilsener 🙂 Det var en rigtig god paaske med storslaaede oplevelser. Billederne kommer senere, den sidste uge har der ikke vaere meget krudt (og internet) at goere med.

    Jeg haaber i alle har haft en dejlig paaskeferie?

    Rikke, vejret var over middel men koldt, hvad med jeres ferie? Holdt vaeret?

Skriv et svar

