Svagheder

Jeg har en svaghed for alt hvad der kan kategoriseres som vaerende penne, notesboeger og kalendere. De kribler i fingrene, naar jeg kommer ind i en papirforretning, der er penne, som skal testes og papirstrukturer, som skal foeles og beundres.
Da jeg gik paa foerste semester paa universitetet fik jeg en Pilot pen af en studieveninde. Hun arbejdede i Bog & Idé, og koebte til studiestart ‘den store pakke’, som praktisk indeholdt alt, hvad der har med skriveredskaber at goere inklusive denne Pilot pen. Man kunne ikke koebe den separat nogen steder (spoerg mig ikke hvorfor), saa jeg sparede og passede godt paa min pen. I mellemtiden har jeg ledt og ledt efter den, mange penne er blevet testet, men ingen har kunnet levet op til min Pilot.

pilot.jpg

For et aars tid siden fik jeg en ny kollega. Mit skarpe oeje skuede hurtigt, at hun havde min Pilot, endda i flere farver. Taenk sig, min Pilot var kuglepennen paa hendes tidligere arbejde. Hun var saa fantastisk, at fylde mit ikkeeksisterende lager op med et par stykker, men de holder jo desvaerre ikke evigt. Forleden dag da jeg var inden om blad- og avishandleren var den der. Lige bag ved disken. Min Pilot. Af uransagelige aarsager koebte jeg kun een, maaske i ren forbavselse over, at den stod der i kassen lige foran mig. En ting er sikkert, i aften naar jeg har fri, koeber jeg hele kassen. Saa kan jeg jo passende overraekke min kollega et par stykker som tak for de superlaekre notesboeger, hun havde koebt til mig den anden dag, og selvfoelgelig som tak for hendes leverance sidste aar.

7 thoughts on “Svagheder

  1. Tillykke med at du fandt dem igen! Åh, hvor jeg kender det. De fleste kuglepenne skriver forfærdeligt – enten for hårdt, for klattende, for lyst, for mørkt … Jeg er også kun én gang i mit liv stødt ind i kuglepenNEN, den eneste der duede, og den er jo desværre brugt for længt. Lidt lysere end mørkeblå blæk, uden klatter og ikke for tyk en spids – så er den der 😉

  2. Fint, dit nye banner 🙂

    Tænk du så kun køber en 😉 Men godt du køber mange flere i aften, nu hvor du endelig har fundet den.
    Jeg har lidt med at købe penne, men det er ikke fordi jeg bruger dem ret meget. Måske mere tanken om alle de breve den nye pen kunne skrive 😉

  3. Det er sjovt som man kan have det med skriveredskaber – selvom vi bruger dem meget mindre i dag! Jeg har også altid svært ved det – fordi det gør ondt, når de er for hårde at skrive med… men nu bruger jeg min dejlige fyldepen. Men sådan skal jo fyldes op!

    Men skrivehæfter dem har jeg også i alle afskygninger – og alle steder. Der skal altid være et indenfor rækkevidde… men nu venter jeg altså på min Bruxelles Moleskine – der først udkommer til maj! Øv!!!

  4. Pernille, jeg brugte ogsaa engang en fyldepen. Jeg elskede den blaa farve blaekket gav. Nu hvor jeg taenker over det, vil jeg hjem og kigge hvor den befinder sig nu om dage 😉

    Glaed dig til Bruxelles udkommer. Det er altsaa en god opfindelse, og saa er den jo lige til at have i tasken, naar man skal ud paa oplevelser 🙂

Skriv et svar

