Forskellige flyttekoncepter

Fernández og jeg skal som bekendt flytte. Faktisk har vi faaet noeglen til den nye lejlighed, saa vi kan i realiteten bare gaa i gang. Men tingene skal jo pakkes, Fernández skal til et moede i Bruxelles, og vi er foerst hjemme fra arbejde kl. 20 hver dag. Desuden er flyttekasser ikke helt nemme at opdrive i Spanien. En sidste lille finesse er, at Fernández og jeg har tilnaermelsesvis forskellige opfattelser af, hvordan man flytter. Fernández er det, jeg vil kategorisere, som uorganiseret flytter, og jeg er organiseret flytter. Spansk moeder dansk. Jeg er sikker paa, at vi nok skal komme over i den nye lejlighed med hele molevitten, men jeg er spaendt paa hvilket flyttekoncept bliver den store vinder, for indtil videre er alle muligheder aabne.

9 thoughts on “Forskellige flyttekoncepter

  1. Fernandez kan da bare lige hente flyttekasser her – når han nu alligevel er i Bruxelles 😉

    Kan man ikke købe dem på posthuset…. eller leje dem hos et flyttefirma?

    Jeg tror mange mænd har det sådan med flytning – har i hvert fald prøvet det der! Men jeg er heller ikke til total mærkning af alle kasser – de bliver alligevel pakket ud indenfor 24 timer. Gider ikke at have kasser stående – så jeg bliver ved hele natten!

    Du må udnytte tiden han er væk til at pakke på din måde!!

  2. Jeg har faktisk også besluttet mig for at være organiseret flytter denne gang, for selv om kasserne nok pakkes hurtigt ud så synes jeg det er rart at vide i hvilke rum de hver især hører:)

    held og lykke med projektet fisker:)

  3. Du har jo prøvet at flytte nogle gange i dit voksen-liv. Så jeg tror på, du har mere forstand på flytning end Fernández. Jeg har ellers meget tillid til ham, men ikke lige på det her område. Held og lykke!

  4. Pernille, vores redning var IKEA, de har som altid lige hvad man står og mangler 🙂

    Jeg tror du har ret med mænd. De kan bare ikke helt overskue det med at flytte og så tilmed at skulle pakke ud igen… Jeg tror dog han er ved at forstå mit koncept 😉

    Lige præcis, Pia! Det er altså noget nemmere at kunne sætte kasserne i det rum, de hører til, og så derefter pakke ud. Held og lykke med dig projekt også 🙂

    Mor, jeg vidste, jeg kunne regne med dig 🙂

  5. Haha, Fisker – den forskel på jeres organiseringstalent er da vist kendt i de fleste forhold! Og jeg gætter på, at du organiserer dig ud af problemer med jeres flytning, før de opstår 😉

  6. Madame, det er nok lige saa meget en mande/kvindeting, som det er en kulturforskel 🙂 Det glaeder mig at hoere, at jeg ikke er ene om denne kamp.
    Jeg forsoeger lige praecis at organisere, saa det ikke ender i totalt kaos udover det uoverskuelige 🙂

  7. Du er ikke alene om den ting! 😉 Jeg tror det har noget med højre og venstre hjernehalvdel, om detaljer/abstrakt måde at tænke og leve på.

    Jeg håber, I får pakket og flyttet i ro og mag, og I begge er tilfredse 😉

  8. her kan man heller ikke overlade pakning til den mandlige del. Det ender i et stor umuligt rod. Specielt køkkentingene er jeg øm om at få pakket rigtigt ned. Dem skal man jo ligesom bruge straks

  9. Marianne, maend orker det bare ikke. I gaar var vi ovre med nogle kasser med glas, og jeg gik og pakkede ud. Fernández inspicerede andre ting i mens. Han syntes dog lige, at han ville assistere ved at pakke et glas ud og saette det midt paa en tom hylde et tilfaeldigt sted i koekkenet. Hvis det er saadan de goer alting, kan jeg godt forstaa, de har lidt svaert ved organiseringen 😉

    Rikke, jvf. ovenfor. Jeg er enig med dig 🙂

Skriv et svar

