Lidt afslutningsdramatik

Det viste sig, at være den helt rigtige dag, vi var kommet ind og se fodbold. Real Madrid vandt 7-0. Vi sad blandt garvede fans, som har haft den samme plads i en menneskealder. Lad os kalde dem mand-med-blød-hat-typen. De kender alle sammen hinanden, og de pulsede løs på cigarer og cigaretter, mens de gnaskeløs på solsikkefrø, og pudsigt nok high-five’ede hinanden efter hver scoring. Deres mange udfald og indfald mod dommeren, spillerne og verden generelt bevidner om, at der på tribunerne på Bernabéu gemmer sig mange temperementsfyldte fodboldeeksperter, som til en hver tid har et råd til træneren.
På vej hjem var der sket et eller andet i metroen. Vi har endnu ikke fundet ud af hvad, men vores metrolinie og to andre linier blev pludselig lukket, og alle skulle forlade toget. Perronen og trappen var fyldt med en kraftigt lugtende og meget tyk røg. Op kom vi, og med en anden linie, kun en smule forsinket. Faktisk var røgen så kraftig, at vi kom hjem med sod i næsen og hoste. En lidt ærgerlig slutning på en ellers sjov aften.

7 thoughts on “Lidt afslutningsdramatik

  1. Marianne, det var rigtigt sjovt!

    Det var meget mystisk med metroen. Der var helt sort af roeg. Jeg har kigget paa internettet, men jeg kan ikke finde noget info om det. Jeg tror bare, at jeg lige holder en metropause. Jeg er ik’ specielt vild med at droene rundt dernede og har aldrig vaeret det…

  2. Sikke en spændende oplevelse med fodboldkampen, Fisker! Men hvor var det ærgerligt, at I måtte forlade metroen og fik al den røg ned i lungerne. Jeg håber, I har det bedre i dag. Man forestiler sig jo de værste ulykker sådan et sted …

  3. Madame, det var spaendende til fodbold. Jeg haaber vi faar muligheden en anden gang 🙂
    Du har ret man forestiller sig hurtigt en hel masse, naar man er saa langt nede under jorden og der pludselig er roeg. Godt bussen ogsaa koerer lige til mit arbejde…

  4. Er du også fodboldfan eller er det i sympati? 😉

    Jeg er altså heller ikke vild med metroen – undgår den mest muligt. Her var den lukket i et par timer i lørdags for bombetrusler – som det tit sker. Så jeg er lidt paranoid… i sporvognen er man i det mindste oppe i gaden. Men jeg er vist lige så bange for alle de skumle typer, der render rundt dernede…

  5. Det må være temmelig spændende og intens oplevelse, at sidde blandt garvede fans, i syden, sådan lidt som i England. Det hele koger lidt mere end andre steder.

    Lyder ikke så behageligt med den der røgoplevelse :0)

  6. Nille, jeg er gammel fodboldspiller, så det generer mig ikke at tage på stadion og se kampe. Men der skal helst ske noget, ellers er det for kedeligt, og jeg kommer til at sidde og glo på tilskuerne i stedet for eller undre mig over, hvor meget det koster at reklamere der…

    Jeg er heller ikke metrofan. Der er varmt og der lugter, og så føler jeg mig en smule klaustrofobisk. Da jeg boede i London undgik jeg konsekvent undergrunden, fordi jeg var bange for terrorangreb. Et halvt år efter, at jeg var rejst hjem, fandt de første terrorangreb sted 😦

    Johanna, det var en helt speciel oplevelse. Der er nogen, som lever for deres hold.
    Røgoplevelsen var af de mindre sjove, men folk forholdt sig helt rolige, heldigvis…

Skriv et svar

