Latex?

Fernández og jeg skal flytte. Vi har fundet en super fed lejlighed uden moebler og ikke mindst uden tremmer for vinduerne. Vi skal bo paa sjette sal med udsigt over Madrid, bjergene og den nyanlagte park. En kaempe sidegevinst er den swimmingpool, som jeg, om faa maaneder, skal ligge og slaenge mig ved.
Nu er det saadan, at vi skal ud og koebe nye senge. En til vores sovevaerelse og en til gaestevaerelset, saa vores gaester slipper for TV-shoplignende, selvoppustelige luftmadrasser og alt for korte senge. Lige praecis i den her uge har IKEA 2 for 1 i madrasafdelingen. Det er jo i sig selv et kaerkomment tilbud, der vil noget. Men vi har ingen erfaring med at koebe senge i IKEA, og pludselig staar vi over for at skulle vaelge, om det skal vaere en latexmadras eller en springmadras. Min foerstevalg ville have vaeret en boxmadras, men det koncept er spanierne ikke helt kommet til endnu, og derfor er der kun en slags boxmadras (haard som sten) i IKEA.

Saa hvad skal det vaere, latex eller fjedre? Og er IKEA et haabloest eller et fantastisk sted at koebe senge?

19 thoughts on “Latex?

  1. Tillykke med den lækre lejlighed, Fisker – 🙂

    Jeg har set en udsendelse på tv, hvor latex fik den bedste karakter i test, så det er vel den I skal vælge 🙂

  2. Ikea er ganske udemærket udi alt muligt, også senge. Min egen seng, både den jeg har nu og den jeg skal ud og købe er fra Ikea, men det er boxmadrasser så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit egentlige spørgsmål:(

    Tillykke med lejligheden, det lyder godt nok som om man får mere nede hos jer end hos mig heroppe i det kolde nord;)

  3. Tak, Ella 🙂
    Jeg kunne ikke rigtigt finde noget generelt om latexmadrasser paa Google, men det lader til, at det ikke er en skidt loesning.

    Pia, jeg ville oenske spanierne havde opdaget boxmadrassen!

    Der er mange lejligheder hernede med swimmingpool (den vi boede i allerfoerst havde ogsaa en), men har vaeret heldige at finde en (vi tog vores bedste toej paa, og skruede op for charmen), som vi kan betale og som har alt det vi gerne vil have 🙂

  4. Stort tillykke med lejligheden! Super dejligt for jer. Hvor i Madrid ligger den?

    Ang. bogen saa kan du jo selv aflevere den, naar I kommer paa besoeg 🙂 Det er ikke noget der haster!

    Latex…ikke noget daarligt valg – selv har vi “viscolastico” (eller hvordan man nu staver til det). Og maa jeg tilfoeje, at dynerne fra Ikea bestemt heller ikke fejler noget. Vi har lige koebt én, og den er som en dyne skal vaere.

    Ha´en god dag!

  5. TILLYKKE!!!!!!!! Det bliver da totalt fantastisk… især at kunne vælge sine egne møbler!

    Jeg havde også problemer sidste år, da sengen skulle skiftes ud – men IKEA h♪0r har altså 3 modeller af boxmadrasser. Men flyttefolkene havde aldrig set noget lignende 😉 Det er et meget underligt koncept for dem… de vil helst have de store tunge mahogni-senge med udskæringer og hvad har vi… lækkert! 😉

    Hvornår flytter I?

    PS! Super misundelig på den private svømmepøl 😉 NYD DET!!!

  6. June, den ligger lige op ad gaden, hvor vi bor nu 😉
    OK, bogen er en god anledning for at komme paa besoeg. Jeg skylder vist ogsaa et glas sidra eller en flaske…
    Jeg har ogsaa faaet Fernández omvendt til at vaere et dynemenneske 🙂
    En god dag til dig ogsaa 🙂

    Liselotte, det er fund og jeg var naesten helt blaa i hovedet i de dage, hvor ventede paa svar fra udlejeren 😉
    Det ender nok med at blive en latex, jeg faar hvisket ind fra alle kanter, at den er den bedste…

    Pernille, tak!
    Paa IKEAs hjemmeside hernede er der op til flere boxmadrasser, men de har ikke nogen ude i butikkerne… Her er folk ogsaa til maghonimodellerne 😉
    Vi faar lejligheden d. 15. februar og har vores nuvaerende til d. 1. marts, saa det er snart! 😀

  7. Stort tillykke med den nye lejlighed 🙂
    Det bliver skønt med swimmingpool.. Ja jeg er ikke misundelig overhovedet. Slet, slet ikke 😉
    Kommer jo bare og låner jeres hehehehe

    Har ikke forstand på senge.. Jeg sover kun i dem..

  8. Tillykke med lejligheden. Ikea har, så vidt jeg ved, scoret meget højt i en eller anden sengetest, så det skulle være ok med senge derfra. Jeg selv har en fed boxmadras, men ovenpå ligger en tyk latexmadras, og den er super at ligge på, så jeg tør godt stemme for latex:)

  9. Jeg har en latexseng fra Ikea, og synes rigtig godt om den. Du skal bare taenke paa, at hvis du koeber seng i Ikea, er du ogsaa noedt til altid at koebe sengetoej dér, eftersom sengenes maal ikke svarer til normale spanske sengemaal, og du kan derfor ikke bruge sengetoej koebt andet steds. Men de har jo ogsaa noget ganske glimrende sengetoej, saa det er ikke noget stoerre problem.
    Og tillykke med lejligheden.

  10. Joan, tak – naesten gang manden er i Madrid, saa tager du med, saa kan du hygge dig poolside mens han arbejder 😉

    Sifka og Anja, tak 🙂 Jeg tror i gjorde udfaldet 🙂

    Vi har dyner og puder med ‘IKEA’ maal, og det er faktisk ogsaa der det meste af vores sengetoej er koebt, saa det goer ikke noget med maalene.

  11. Hej Fisker

    Mange gange tillykke med lejligheden – må I blive rigtig glade for den. Det lyder forjættende med swimmingpoolen og udsigten. Spanien er rigtig dejlig.

    Jeg kan desværre ikke tilslutte mig de øvriges valg af madras – jeg sværger ikke til latex, da disse madrasser bliver hårde i længden, latexen er heller ikke så åndbar, hvilket er lig med en mere usund seng (nu tænkes der på husstøvmider og den slags kryb. Personlig synes jeg osse at en latex madras er tung at flytte rundt på, jeg skal lige sige at jeg har haft begge muligheder). Nu har jeg en boxseng, som snart skiftes ud med en spring med elevation. Men valg af seng er jo meget individuel, nærmest en følelsessag – man tilbringer jo meget tid der. Held og lykke med valget.

  12. Hej Angel,

    Velkommen til 🙂

    Jeg troede egentlig det var lige omvendt med latexmadrasser og aandbarhed. Det er ihvertfald det, som de bliver solgt paa, altsaa en sundere madras med meget bedre aandbarhed.

    En elevationsseng ville nu heller ikke vaere ad vejen… 🙂

  13. STORT tillykke med lejligheden. Det lyder til et virkelig kup og så med pool… Lyder ret lækkert 🙂

    Kan ikke give dig råd om senge, men der er da kommet en del råd ind. Jeg håber, I finder den rette.

  14. Tillykke med lejligheden – det lyder fantastisk lækkert, Fisker, og så får I endda swimmingpool.
    Jeg ville have sagt madras med fjedre, en hård springmadras, men jeg kan se, at jeg er håbløst bagud. Så lærte jeg det 😉

Skriv et svar

