Lageropfyldning

Efter endt lørdagssvømning smuttede jeg inden om Lidl. De har nemlig rugbrød. Godt nok er det tysk rugbrød, men det minder unægteligt om dansk kernerugbrød. Faktisk var jeg lige ved at tro, at Lidl havde svigtet mig, og taget rugbrød ud af deres varesortiment, men efter nogen tids søgning fandt jeg det mellem skærekager og småkager. Og så er det jo, at Lidl også har en masse andre sager, som man ikke kan købe i andre spanske supermarkeder, og som man helt havde glemt eksisterede.dark_bread.jpg
Nu er der konsumeret rugbrød med hytteost og en ostemad med sennep. Og der spekuleres allerede videre i æggemadder, bananmadder og en klapsammen med leverhakker (eller det vil sige, at det jo ikke er rigtig leverpostej, men noget der, til en hvis grad, minder lidt om det). Det er vist godt, at jeg købte tre pakker, og heldigt at Fernández synes, at rugbrød er noget nær det afskyeligste i hele verden.

13 thoughts on “Lageropfyldning

  1. Uhmmmmm, ikke meget brød kan måle sig med rugbrød, selv om det her i danmark bare er en selvfølge. Det ér bare en af de ting jeg altid glæder mig at komme hjem til når jeg har været ude og rejse:)

    Nyd det fisker, han er slet ikke klar over hvad han går glip af ham fernandez;)

  2. Pia, det føltes nærmest som en gourmetfrokost 🙂
    Fernández har prøvet at blive ven med rugbrøden, men det er vist lige en tand for danskt til ham, lidt lige som sild og snaps, tror jeg.

    Mor, han får det aldrig lært… Tro mig.

  3. Han ved slet ikke, hvor sundt det er med rugbrød 😉

    Jeg nøjes også med det tyske brød – men det smager da lidt af fisk! Et par år efter, at jeg flyttede herned havde jeg problemer med maven – og tilsidst gik jeg til en diætist. Da hun hørte, at jeg var dansker fandt hun hurtigt svaret. Jeg var vant til rugbrød, meget mere fisk som makrel og laks f.eks. – og min organisme havde simpelthen svært ved lige pludselig at mangle nogle af de ting den havde vænnet sig til gennem 30 år. Så fortsæt du bare med dit rugbrød – iblandet lidt middelhavsolivenoliemad – så er det en rigtig god kostkombination! Og så smager det jo af derhjemme…

    Hav en dejlig week-end!

  4. Mmmmmm! Min bedre halvdel er heller ikke så glad for rugbrød, men lakridser synes han dog er værre 😉 Har du prøvet selv at lave leverpostej?

  5. Pernille, Fernández er ikke just nogen sundhedsfreak…
    De sidste mange år har jeg ikke spist meget rugbrød. Men engang i mellem får jeg en helt speciel lyst til det, og du har ret, kombineret med middelhavskosten, er det en super kombi 🙂

    Hav også en dejlig weekend oppe i Bruxelles 🙂

    Nurhanne, Fernández kan godt lide lakridser; Blue Jeans, Poletter og Gajoler. Piratos er han lidt mere skeptisk over for…
    Jeg har endnu ikke forsøgt mig med leverpostej, jeg har en anelse om, at jeg skal forudbestille leveren hos vores slagter, jeg har nemlig aldrig set det ligge i køledisken. Man kan købe en del forskellige pateer hernede, og de har indtil videre gået an som ‘leverpostej’.

  6. Her i huset kan spanieren godt spise rugbrød, hvis bare der er det ‘rigtige’ pålæg til. Dvs. æg, rejer, mayo, kartoffelskiver, fiskefilet osv. Du må prøve dig frem 😉

  7. Det er sjovt at læse, at Fernández ikke bryder sig om rugbrød. Vi er åbenbart meget mere vanedyr, end man skulle tro. Men sundt er det jo med fibre og mineraler i vores danske rugbrød.

  8. Fisker, når jeg tænker over det, tog det vel også 15 år for min spanier at lære det – og det var vist først da han blev ‘tvunget’ i danske kantiner

  9. Tina, mig gør det heller ikke noget 🙂

    Rikke, jeg fristes til at sige sølle mand, dansk kantinemad er jo ikke just specielt gastronomisk. Han lærte at spise som en ægte viking på den hårde måde 😉

Skriv et svar

