Udluftning

Efter gårsdagens udskejelser, som heldigvis ikke endte med forfærdelige følgesygdomme, blev jeg enig med mig selv om, at jeg havde bedre af en mundfuld frisk luft end en omgang klorvand. Svømningen er udsat til i morgen, og i stedet indtog jeg den nyanlagte park/naturområde i vores kvarter. En times rask gåtur i pænt kuperet terræn har gjort underværker. Fernández kunne jeg ikke lokke med, han foretrak sin siesta på sofaen (man er vel spanier…).

parque.png

Faktisk havde de, lige inden jeg drog afsted, annonceret på TV, at der i disse dage er utroligt meget sand fra Sahara i luften over Madrid, og at man sandsynligvis ville opleve en brun sky over byen. Eller det vil sige; en brunere sky end normalt – forureningen forsvinder jo ikke, bare fordi lidt sand fra Sahara flyver forbi. Heldigvis har dagen været klar og frisk, og der var ingen brune skyer, som forstyrrede udsigten fra vores kvarter og ind over centrum.
På vej tilbage fra min gåtur, var jeg lige omkring videoudlejningsbiksen. Den havde middagslukket. Okay så. Det kan ses fra to aspekter; som merværdi i form af en ekstra gåtur eller som at lære det på den hårde måde. I dag er det vist det sidste.

4 thoughts on “Udluftning

  1. Man bliver altså hurtigt afhængig af sine gåture… men i en park med lidt mere natur (og sand) er det jo bare bedre!

    Og så lige en ekstra tur til videoshoppen senere 😉

    Jeg har rigeligt med min bog – det bliver vist en kamp at få den lukket i aften. Læser du den på spansk? Jeg tog faktisk den franske oversættelse -men den er rigtigt godt oversat… og lidt underlig, men fængende, ja!

  2. Pernille, det gør ikke noget, når bare man er afhængig af noget sundt 🙂

    Jeg læser bogen på engelsk. Jeg købte en portion bøger på Amazon lige før jul, så der er heldigvis flere på hylden, når jeg er færdig med Middlesex lige om lidt.

  3. Det er så dejligt med en rask gåtur, det nyder jeg hver dag, men må også nogle gange efterlade husbond hjemme, hihi. Jeres luftforurening er vist ret ubehagelig, så vidt jeg har forstået på min nys hjemvendte moster, der boede ved Malaga i 10 år. Visse somre så hun aldrig himlen og horisonten klar.

Skriv et svar

