Rundt omkring

I gaar kom jeg lidt sent fra arbejde, saa jeg forbarmede mig over mig selv, og prajede en taxi. Det viste sig, at den taxi jeg satte mig ind i baade har vaeret her og der. Altsaa i Madrid. Den havde koert ikke mindre end 437.789 km. Lampen med motoren lyste godt nok, og en anden lampe blinkede nervoest i instrumentbrættet. Men hjem kom jeg. Jeg tror, den var ved at vaere traet, men den har jo ogsaa vaeret noget rundt omkring…

Update: faktisk saa har den i teorien koert knap 11 gange rundt om jorden.

8 thoughts on “Rundt omkring

  1. Herhjemme bliver taxaer vist ikke så gamle fordi de med fordel kan sælges som brugte biler efter 200.000 km eller x antal år. Tror jeg nok…

  2. Det var imponerende med ½ million kilometer på bagen! Gad vide, hvad de fx kører i København, før man dropper dem til taxakørsel. Der er noget med frikørte taxaer – måske er det, som Rikke skriver, ved de 200.000 km. Godt du kom hjem i hvert fald 😉

  3. Jeg aner ikke hvad reglerne er, men jeg ved at hernede er taxi’en chaufoerens egen (der holder en del i vores garage faktisk), og han maa koere privat koersel i den een gang om ugen. Derfor har alle taxi’er et bogstav paa bagklappen, som symboliserer den dag, han maa koere privat (L-M-X-J-V-S-D).

  4. Den må have været mindst lige så træt som dig efter en lang arbejdsdag 😉

    Godt, at du først så det da du sad i den – men der er vel regler og eftersyn. Hvor er det sjovt med ugedagene – det må jeg lægge mærke til næste gang jeg kommer til Spanien.

    PS! Læste lige i fransk ELLE, at der er en fed Velasquez udstilling i Madrid! Misundelig!!! Jeg elsker hans malerier 😉

  5. Pernille, du maa komme en tur. Madrid er jo stedet hvis man gerne vil se Dalí, Velazquez, Picasso, Miró og Goya…

    Faktisk burde jeg gaa paa museum MEGET snart, saa langt er jeg aldrig kommet. Maaske kan jeg lokke min mutti herned paa kunsttur snart 🙂

Skriv et svar

