Opslugt

I går morges i bussen på vej til arbejde begyndte jeg forventningsfuldt på en, for mig, længe ventet bog. På hjemturen læste jeg videre gennemblødt af regn, og selv midt i madlavningen snuppede jeg nogle sider. Bogen blev læst færdig i går aftes på sofaen, for jeg måtte absolut kende slutningen og hovedpersonens skæbne, inden jeg lagde hovedet på puden.
Det er en fængende og gribende historie, som til tider gjorde mig helt vemodig og trist, men samtidig også gjorde mig fuld af håb og fortrøstning. Det er en historie som man lever sig ind i, og som man ikke kan slippe igen. Nu hvor jeg tænker over det, er jeg faktisk ærgerlig over, at jeg ikke gemte lidt til weekenden.

Marianne, din søster er en fantastisk forfatter, tak fordi du fik mig sporet ind på hende. Jeg sidder allerede forventningfuldt og ser frem til foråret.
Henriette, et stort, men vist meget forsinket, tillykke med din første roman. Jeg ved godt, at jeg er langt bagefter, men jeg bestemt en fan.

7 thoughts on “Opslugt

  1. Det er en fantastisk bog, som jeg aldrig glemmer. Jeg har tydelige billeder i hovedet, af scenerne i bogen.Også selv om jeg læste bogen or længe siden, lige da den udkom.

    Ordene er godt og omhyggeligt lagret, på de bløde hylder i hjernekisten 🙂

  2. Ja, så var du jo heldig at få den “forkerte bog” i julegave, så du kunne bytte den til bogen som Mariannes søster har skrevet. Jeg glæder mig til at låne den.

  3. Jeg er rigtig glad for du kunne lide den 🙂
    Det er altid så spændende at høre, hvad folk syntes om den.

    Hun er sej, hende min søster ;-P

    Nu kan vi bare vente på den næste!

  4. Mange, mange tak for dine ord! Jeg blev så glad, da du skrev, at du havde fået bogen, og jeg er endnu mere glad nu, da jeg kan se, at du kunne lide den.
    Mange tak for din ros!

  5. Madame, du er nødt til at læse den!

    Ella, jeg har der ligesom dig. Den måde bogen er skrevet på, giver helt klare og meget beskrivende billeder af alle de mange forløb.

    Mor, du har meget at glæde dig til. Den vil du også kunne lide.

    Johanna, det er også helt ok med mig.

    Marianne, jeg var vitterligt opslugt af den. Hun er meget sej, din søster.

    Henriette, jeg glæder mig meget til den næste kommer. Den måde du skriver og beskriver på, er noget af det mest fængende, jeg længe har oplevet.

Skriv et svar

