Speciel juletræsort

Det er det højeste juletræ, jeg nogensinde har haft. Da jeg var barn havde vi altid et juletræ, som var lidt mindre end gennemsnittet. Grunden var længden på lyskæden. Det har min mor heldigvis fået lavet om på nu, i 25 år har den nemlig været undskyldningen. I det mindste har vi da altid haft en juletræ, Fernández har aldrig haft et før nu.

arbol.png

Vores juletræ er af en hel speciel træsort, som ikke drysser. Det er helt specielt importeret fra Kina og har endda indbygget grankogler. Jeg troede aldrig, at jeg kunne leve med lige præcis den træsort, men i det mindste har vi da et juletræ. Og det er faktisk pænt. Ikke at jeg er overbevist om træsorten!

16 thoughts on “Speciel juletræsort

  1. Pyt med hvad det er “lavet” af, det er et fint træ og det skaber jo lige netop stemning, præcis som det skal:)

  2. Kan vi ikke låne det træ til jul? Jeg kan se, det passer lige i størrelsen, især omfanget, i vores nye stue. Flot er det, selvom det ikke er et rigtig juletræ.

  3. Det er et rigtig fint juletræ i der har fået jer 🙂 Der er da en skøn julestemning hos jer i det spanske.

  4. En belgisk veninde fortalte mig, at der var mangel på danske juletræer – så måman jo tage et kinesisk 😉
    Men det er da også pænt…. jeg synes da, at det er hyggeligt med kogler! Min genbo har et i plastic med blinkende lys i alle farver – hvad ville jeg foretrække, tror du? ;-))

    Hvordan har foden det? Er det snart tid til at vende næsen hjem mod DK?

  5. judith, her er en dejlig julestemning 🙂

    Pia, du har helt ret 😉

    Marianne, koglerne er skam ægte 😉

    Mutti, vi pakker det bare i kassen, så er det rejsevenligt 😉

    Stine, vi skal jo nyde julestemningen mens vi er hjemme, ellers er der ikke meget ved det store set-up 🙂

    Pernille, ja det er nemlig på grund af mangel, at vi er gået over til det kinesiske juletræ… Der er også et par stykker her i kvarteret, som er vilde med vilde juleblink – man får jo stress!
    Foden er i bedring, jeg er stadig sygemeldt og går til fysioterapeut 3 timer om dagen. Lægen sagde i dag, at jeg nok skulle blive klar til jul i DK, så der faldt en sten fra mit hjerte 🙂

  6. Der mangler bare det danske flag og et par trommer, så er det ægte dansk jul 🙂

    Vi glæder os til den 28.

    Charlotte med familie

  7. Kirk, det bliver til næste år. Jeg har kun de flag, som Prebs nok så elegant lod flyver ud over det hele i skoven i sommer 😉
    Hernede bruger man ikke det spanske flag så meget, så det kan måske godt virke en tand for nationalistisk, hvis jeg klistrer træet til i Dannebrog…

    Vi glæder os også (mest til at se og holde jeres dejlig lille nus) 🙂 Hvad ønsker Ingrid sig i julegave?

  8. Trods sorten, synes jeg det ser rigtig flot ud. Og smart med indbyggede kugler da 😉
    Familien i Bruxelles har vist nogenlunde samme sort.

  9. Uhh julegave, tøj er jo altid en god ting. Hun havde den fine kjole på til hendes barnedåb og var bare så søndagsfin. Kjolen blev beundret af alle.
    Hun er nu str. 68 eller 74 (4-6 måneder). Ellers rangler 3-6 måneder – noget som kan puttes i munden. En elefanthue eller anden form for hue mangler hun også.

    Passer det jer at komme til frokost kl. 13 den 28.? Så kan vi hygge med det, og gå en tur bagefter og så lidt kaffe og guf… Vi er hos svigermutti. I skal regne med, at det tager ca. 1½ fra AA.

  10. Johanna, Jeg troede aldrig, at jeg skulle få et plastic juletræ, men alt taget i betragtning, så er det rigtigt nok meget pænt efter omstændighederne (jeg havde også visse krav ;-))

  11. Jeg var lige ved at overgive mig i Januar og koebe et juletrae paa udsalg, men saa kom vi fra det – og i aar er det min elskede der vil have et rigtigt trae. FEDT!

    Jeg synes dit er rigtig paent, det problem jeg har med det er at det ikke dufter af gran og det er lidt aergerligt, men hey, det er bedre end at undvaere!

  12. Tina, jeg ville også helst have haft en rigtigt træ. Faktisk troede jeg også det var det, vi skulle have, lige indtil jeg så kassen med træet… Jeg mangler uden tvivl lidt granduft, men jeg indtager dobbletdosis når jeg sidder med snuden i mine forældres træ til jul 😉

Skriv et svar

