Fys til fussen

Mit stævnemøde med el Doctor González gik i princippet godt. Han havde svaret, som jeg havde ventet på i snart en måned. Det viser sig, at jeg har en 3. gradsforstuvning, som han beskrev det. Nok er han af meget få ord, men han er resolut. Der skal yderligere behandling til, og jeg starter hos fysioterapeuten i morgen. Det er vist det man kalder en intensiv opstartsfase, for jeg skal ses med fysioterapeuten hver dag i den næste uge indtil mit næste møde med lægen på onsdag.
Jeg glæder mig til at føle et fremskridt, for jeg trænger til at komme ud. Ud og føle julestemningen. Uden at have et par krykker på slæb.

7 thoughts on “Fys til fussen

  1. Endelig fik du noget du kunne bruge til noget. Et svar og handling.
    Jeg håber, du bliver helt i tip top stand til julen i det nordjyske.
    Der skal ingen problemer være, når du nu skal dansk om juletræet 😛

  2. Det må være godt at få noget du kan forholde dig til. Det er aldrig rart sådan at svæve i uvished, heller ikke selvom det “kun” er fyssen det drejer sig om 🙂 Min DD på 12 siger i øvrigt hun ved præcis hvordan du har det med de krykker – hun var igennem turen med den forstuvede ankel for et par år siden.

  3. Sikke en slem omgagng, tænk at en forstuvning kan være 3. grads og så langtrukken. Jeg håber dine ‘fysbehandlinger’ snart kan gøre dig kampklar til julehandel uden krykker. Nu tror jeg, der er håb 😉

  4. Dejligt at se, at du nu kan komme videre i behandlingen! Det er også en ordentlig én så… 3. grads!!! Men fysioterapeuten skal nok få lært dig de rigtige øvelser. Det bliver nok ikke til stilethæle til jul – men det vigtigste er, at du kommer hjem. Udover fysioterapeut har brunkager og konfekt også videnskabeligt vist sig at være yderst gavnlige for denne type forstuvning!

  5. Dejligt at det nu går fremad med foden… og at der sker noget så du kan komme på banen igen… Jeg er ret sikker på at Pernille har ret. Brunkager og konfekt har en uovertruffen virkning på specielt 3.grads forstuvninger… hertil kan man tilføje vaniliekranse og pebernødder…

  6. Nurhanne, der er håb, helt sikkert – jeg går nemlig nu, men stadig med krykkerne efter fyssens anvisning 🙂

    Madame, jeg ved jeg bliver kampklar!

    Pernille, fyssen var ‘imponeret’ over min forstuvning. Hun betragtede foden flere gange og kommenterede, at jeg bestemt skulle tage skaden seriøst, for hun havde sjældent set sådan en forstuvning.

    Annette, jeg noterer alle gode råd ned og snupper lidt chokolade 😉

Skriv et svar

