Cumbre Flamenco

I denne uge er der flamencofestival i Madrid, Cumbre Flamenca. En festival, hvor der hver dag i ugen er mulighed for at komme til en gratis, eller foerst til moelle, koncert med et kendt flamenconavn. Koncerterne foregaar inde paa en metrostation, hvilket giver en helt fantastisk akustik og kun en lille smule floejten og tuden fra de passerende metrotog.
Jeg blev inspireret sidste aar, men kom aldrig afsted, derfor var det naerliggende at goere alvor ud af det i aar.

cumbre_flamenca.png

Den foerste sanger paa plakaten var José Mercé, en af spaniens mest kendte flamencosangere (han figurerer skam ogsaa i min iPod). Fernández havde paa forhaand meldt fra, men heldigvis ville Annika gerne med. Da vi ankom en time foer koncerten skulle begynde, blev vi moedt at en usandsyndlig lang koe – jeg mistede faktisk helt troen paa, at vi nogensinde skulle faa noget at se. Dog begyndte koen langsomt at flytte sig samtidigt med, at de begyndte at lukke de foerste ind. Da vi endelig naaede frem til indgangen var der kun een billet tilbage. Efter 10 nervepirrende minutter, og lige som koncerten skulle til at begynde, kunne billetmanden rapportere, at han kunne lukke fem personer mere ind – aldrig har man set Fisker hapse billetten og spaene ned af trapperne saa hurtigt, jeg var faktisk lige ved at blive vaek fra Annika.

Det var en fantastisk koncert!

2 thoughts on “Cumbre Flamenco

  1. Jeg må lige sige først hvilken fantastisk kjole du har fået dig. Det er godt billede af dig på Flickr 😀

    Sikke heldig I var med billetterne, nå koncerten var så god 🙂

  2. Jeg er glad for, at du kan lide kjolen, Marianne 🙂

    Vi var utrolig heldige med billetterne – hvilken glæde det var, at få stukket de sidste billetter i hånden. Jeg var overhovedet ikke med på at stå i kø for ingenting, men har heldigvis lov til at være heldig.

Skriv et svar

