Ferierefleksioner

Allerede mens jeg var paa ferie gik det op for mig, hvor heldig jeg er. Ikke mindst har jeg en svigerfamilie med en lejlighed lige midt paa stranden i et ferieparadis, jeg har tilmed ogsaa et arbejde, som giver mig sommerferie, saa jeg kan moede frisk og veludhvilet op efter et par uger.

Forestil dig at du er ankommet via et stor hav i en robaad, fordi du sikkert ikke havde andet valg, og at din eneste mulighed for at overleve er ved at tilbringe sommeren med, efter moekets frembrud, at saelge falske tasker til turister, som ikke har raad til at koebe ‘the real deal’ eller stikke af fra politiet, og du tilmed gaar under et aah saa politisk korrekte navn saa som for eksempel ‘subzaharianer’.

Eller forestil dig, at du hver sommer udklaedt (min teori) som vaskeaegte indianer er noedt til at underholde alle os herlige turister med panfloejte og elektrisk back-up paa strandpromenaden. Og at du om vinteren gentager successen for flere turister paa Camden Market i London (der er jeg nemlig stoedt paa de selvsamme ‘indianere’ og alt deres udstyr).

Eller forestil dig at du er den person, som sidder proppet ind i det propelfly, som flyver Málagas strande tynde, dag efter dag, bare for at reklamere for en aandssvag Miss Costa del Sol konkurrence. I det mindste maa man da gaa ud fra at du har flyvercertifikat.

Eller forestil dig, at du er noedt til at vade rundt til diverse restauranter, hvor vi turister sidder og guffer i os af alle herlighederne, og spille os bare en enkelt sang paa en gammel harmonika, for derefter at kigge paa os med bedende oejne og med haab om, at vi slipper bare en enkelt moent.

Det var en god ferie, men samtidig ogsaa en paamindelse om, hvor godt jeg har det, eller skulle man sig, hvor skidt jeg kunne have haft det…

8 thoughts on “Ferierefleksioner

  1. Nogle gange er det virkelig sundt at reflektere over det liv der er vores og som vi nok alle ind imellem er utilfredse med. Når alt kommer til alt, så går det nok meget godt, for de fleste af os, trods alt:)

  2. Ja, vi skal vist ikke klage, jeg vil frem over ogsaa huske lidt mere paa, at der er mange mennesker lige foran min egen naese, som ikke har det helt optimalt, men som forsaetter alligevel.

    Diddy, ha’ en god ferie – jeg ville saadan oenske det var mig. Og husk nu at drikke et glad vand for hver glas Mountain Dew (og Long Islands for den sags skyld)…!!

  3. Det var en god “lille” påmindelse, til os klagende utilfredse danskere, eller i hvertfald til MIG ! Tak for den og god weekend !

  4. Vi har de samme ‘Indianere’ her i Barcelona… og nogle gange står de flere steder.

    Og musikere som spiller for en mønt eller flere har vi også mange af…

    Jeg har indimellem tænkt de samme som dig… Vi har det jo i virkeligheden slet ikke så skidt.

  5. Hmmm, det kan vaere de der ‘indianere’ har en fagforening, det ser jo ud til lige frem at vaere en profession. Jeg har dem mistaenkt for at vaere sydamerikanske indianere udklaedt som nordamerikanske indianere. Ikke at der er noget i vejen med det, det er saamaend bare en smule tragikomisk i mine oejne…

Skriv et svar

