Prøv det…

Jeg tilbragte sidste weekend med at spise skaldyr, som jeg end ikke vidste fandtes eller var spiselige, og det var med stor fornøjelse. Godt nok lignede noget at det dragetæer, men det gjorde kun det hele mere spændende. Jeg var dybt forundret over, at man i Spanien spiser, det som jeg brugte mange timer af min barndom på at samle sammen på stranden i Øster Hurup (ja, det er så først i dag, jeg egentlig fandt ud af hvad de hedder – jeg har gået rundt med en naiv forstilling om, at der ikke var noget indeni, men sådan er der jo så meget…).

la_coruna.png

Knivmuslinger, de er så absolut en ny favorit. ‘Slurp’ kan jeg kun sige. Ja, og så var det nu også helt i orden at få lov til at mæske sig i hummer, krabber, jumfruhummere, alverdens slags muslinger, blæksprutter og hvad har vi (selve brylluppet var nu heller ikke helt ringe, men jeg er, som altid, yderst betaget af maden).

5 thoughts on “Prøv det…

  1. Dejlig beretning om mad. Hvor lyder det da helt vildt lækkert. Jeg er vild med skaldyr og andet godt fra havet, men får det ikke særligt tit. Jeg kan godt lid det er maden der fylder mest i indlæget 🙂 men at festen dog også var fin. Maden er altid det jeg først spørger til, når andre har været afsted til fest.

  2. hey så fandt jeg også ud af, hvad de hedder, dem der vi samlede på stranden i Ø. Hurup.. Senere har jeg lært at grille dem, og de smager fortrinligt.

  3. Marianne, jeg spørger også altid til maden… Festen er jo næsten altid god 😉

    Joan, jeg anede ikke de var så’n til at spise, men nu risikerer de at uddø…
    Så du slår også dine folder i Ø. Hurup? Jeg skal snart der op igen, i vores sommerhus – glæder mig…

Skriv et svar

