I do

img_0711.jpgLørdag var den store dag. Lige fra morgenstunden blev der vimset rundt, bruden og hendes 6 brudepiger fik ordnet hår og tjekket, at kjolerne nu var som de skulle være. Der blev spist lidt ind i mellem krøllerne, make up’en og fnisene. Det var en rigtig varm dag, og jeg nåede tilmed at sidde en lille smule i solen (men ikke for længe for man skulle jo nødigt få alt for røde kinder og længerevarende hedetur, som det så ofte sker for mig…). Tiden gik, og pludselig skulle vi af sted til kirken. Der var tunet godt op for air conditioning’en, og ved ankomst blev alle kvinder/damer (hvad man nu foretrækker at blive refereret til som værende) eskorteret op til sin plads af en af gommens groomsmen, og så kunne manden ellers traske bagefter som det tynde øl. Helt fint for mig!img_0638.jpg
Vielsen gik i gang og indeholdt både violinspil, trompet, solosang og selvfølgelig blev vi spurgt, om nogen havde indsigelser mod indgåelsen af dette ægteskab. Der var heldigvis ingen, som protesterede, og vi skulle derpå alle love, at vi støttede brudeparret 100% i deres ægteskab. Alle deltagere lovede deres støtte, brudeparret sagde ‘I do’ og der blev udvekslet ringe og et kys. Derpå lød bryllupsmarchen, og brudeparret nærmest løb ud af kirken. Jeg stod der med en forventning om, at de ville slentre langsomt ned mod udgang, men det foregik i raskt trav, og så blev alle damerne ellers eskorteret ud igen.
Bryllupsreceptionen skulle foregå i familiens country club, hvor vi, da vi ankom, img_0669.jpgblev budt på cocktails, ost og kiks (det er jo en delikatesse, så det manglede bare). Disse blev indtaget med udsigt over golfbanen, hvor brudeparret og hele deres følge pludselig dukkede op til fotografering på green’en med golfkøller og hvad har vi. De allerede gifte mænd stod grønne af misundelse og tænkte på, hvordan gommen dog havde fået overtalt sin brud til den brilliante idé.
Bryllupsfesten forløb strygende med masser af dans (folk dansede også mellem retterne), et par taler her og der, bryllupskage, og drinks ad libitum, og pludselig var festen slut. Kl. 22 sendte vi brudeparret af sted i en rød cabriolet, og derefter var hele ballet ovre. Jeg havde ingen anelse, at brylluppet skulle slutte så tidligt, men det kom vist ikke bag på amerikanerne. Nu hvor jeg tænker over det, var det nok derfor de også dansede mellem retterne, de vidste at festen var kort, så der skulle danses, mens det endnu var muligt!

6 thoughts on “I do

  1. Så mange forberedelser til sådan en fest, og så skutter den kl 22!
    Jeg har været inde tit, både mens du var afsted og nu på din side.
    Det er så spændende læsning.
    Ang din fine fine kjole, den stemmer jeg for til salg i DK 😉

  2. Arghh, jeg er simpelthen for langsom i øjeblikket! Rigtig hjerteligt TILLYKKE med hinanden og kærligheden. Hip hip HURRAAAA :o)

  3. Ehh, det er altså ikke mig, som er blevet gift… Men måske er det ved at være på tide, hvis min beskrivelse af en andens bryllup får det til at lyde som mit eget. Jeg vil straks tage det op med Fernández 😉

Skriv et svar

